Bloggintresserade

tisdag 19 augusti 2014

Jasså,ni vill inte ha nåt............

Hej alla vänner!

Då behåller jag regnet ,stoppar det i en påse och knyter till för jag vill inte ha mer 50mm räcker för den här gången.

Jag slipar och slipar, nu är ett fönster färdigt bara två kvar. Best att göra nåt annat nu, händerna värker och det är svårt att hålla i saker.
Men nu ni, nu tittar solen fram, lite,ska kanske gå ut och njuta.

 
En liten vända bland blommor och skräp i rabatterna.
Min Flamentanzen har fått några nya blommor. Det är nog första gången det händer här tror jag. 




De frösådda penséerna har också fått blommor.I en kruka som stått nära dom i sommar.






På busken med vildnypon har det börjat komma stora fina nypon. Får nog plocka en del i år och göra lite god dricka på det.



Det är inte så mycket blommor i landen annars
Här är det ett höstflox i lila rosa.

Rosen "Louis Bugné" har fått massor av knoppar, efter regnet. Den gillar nog lite mer vatten än den fick i somras.
Blir det sol nu så kan jag glädjas åt den.



Det var min dag idag i morgon är det mitt i veckan igen så fort det går.
Ha det så gott.
Kram Meta

9 kommentarer:

lavendia sa...

Visste inte att du erbjöd regn. Jag har eget, men tack ändå.

Cat sa...

Trots regnet, är det ändå vackert nu när allt som tidigare saknat vatten vaknar till liv igen.
Vackra färger du redan fått på dina nypon :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Charlotta sa...

Frukt och bär i starka färger är minst lika vackert som blommorna tidigare på säsongen. Vilka härliga nypon du har.
Kram!

Törnrosa sa...

Så vackra de är, rosknopparna. Härligt med de här kanadensiska rosorna som remonterar och är så vinterhärdiga. Mycket odlingsvärda. Jag är allra mest förtjust i den skarpt ceriserosa ´Therese Bugnet´ med sina vackert rödfärgade grenar mot det fint gröna bladverket. Även vintertid är grenar och stammar rödtonade.
Hej hopp!

Katta sa...

Här har vi regn just nu lagom till läggdax, bra det så kan solen få vara framme på dagen. Så fin lila nyans på floxen. Kram Katta

Malys krok sa...

Ser ut til at du har hatt en fin dag der du har tatt mange bilder av alt det vakre i hagen din!
Takk for din hilsen! Ønsker deg en vakker uke videre! -Margit-

Scaniatjejen sa...

Vilken härlig trädgårdsrunda, tack för titten! Jag har också en "Louise B" och tycker så mycket om den. Skulle inte tacka nej till din lila flox, själv har jag bara rosa och en vit. Ha det så bra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många och fina nypon, och dina rosor får en andra blomning tack vare regnet. Men nu kan det räcka, börjar bli väldigt blött. Det klafsar när man går på gräsmattan här.
Kramar/AM

Jord under naglarna sa...

Vad slitigt med fönstren, men så fina de ser ut!

Här har vi regn och sol om vartannat så jag skickar över en solstråle till dig. :)