Bloggintresserade

fredag 15 augusti 2014

I gömmorna.

Hej alla vänner där ute i sensommar dagen!

Ja minsann det gäller att vara rustad med regnkläder när jag går ut. Rätt som det är kommer det en skur, visst det behövs men jag gillar det inte, det får gärna regna på nätterna då sover jag.

Hittade en fin mugg i mina gömmor här om dagen. Den är av en konstnär i Borlänge. Jag tycker den passar så bra på min koloni.

Pelargonen är förra årets pelargon. Så vackert röd.Gillar den verkligen.
 




Birgitta Hedlund heter konstnären och är nog mest känd för sina ljusdockor både pojkar och flickor.
Som ni ser gör hon lite annat med. Hemma har jag några små kycklingar som är så söta att ha på påskbordet. De bär ett ljus på ryggen. 
Gå gärna in på hennes hemsida så får du läsa mer där.

 
 På tal om roliga saker. Den här såg jag på ett ställe tyvärr inte till salu. Den hade gärna fått stå i mitt gräs med.




Till sist en lila ros som fanns i min speceributik. Den skall få stå på min koloni för den skulle klara vintern här. Hoppas kan man ju alltid.Först får den allt vara i kruka ett tag.
Det behövs lite påfyllning där.




Nu är det fredag och en ny helg stundar.
Undrar vad den ska bjuda på.
Ha det så gott alla vänner
Kram Meta

8 kommentarer:

Änglarum sa...

Gokväll i regnet!vilken söt mugg! är lite svag för just muggar :)) nästa vecka kan jag ons o tors em..ska höra med mamma med! hur har du det själv de dagarna? kram Jessica

lavendia sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har haft tur att missa regnskurarna till och från jobbet. Fin mugg, kul att känna till konstnären.
Ha en riktigt fin helg!
Kram,
Regina

Villrose sa...

Liker ikke regn, jeg heller. Særlig ikke når jeg skal jobbe i hagen! Trivelig hos deg :-)

Susannesblogg sa...

Ibland är det skönt när det regnar. Då finns det ro för inomhus aktiveteter. Spindeln var läskig men ett konstverk.

Ett ögonblick sa...

Precis så är det...rätt som det regnar så kommer det en skur;)) håller med dig helt och hållet,regna kan det göra på nätterna. Men visst behövs det,trädgården har fått nytt liv och ny färg av vattnet som kommit, fast många växter hann torka, så jag får se om de går att rädda.
det var en söt mugg,ska kika in på konstnärens sida.
Hoppas helgen bjuder dig på något kul.
Ha det gott!!
kram lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När jag ser bilden på den lila rosen kom jag på att jag drömde om lila rosor inatt, en mycket behaglig dröm. Gillar din mugg, och ljusflickorna känner jag till.
Ha en fin helg
Kramar/AM

Katta sa...

Men å vilken häftig spindel! Vad är den gjord i för material tro? Önskar dej en fin helg, kram Katta