Bloggintresserade

söndag 17 augusti 2014

Slitgöra

Hej alla vänner där ute!

Nu ha mannen hämtat hit ytterligare fönster som skall göras i ordning till vår uteplats vid nya huset.
Det skall tas ur alla glas och skrapa bort all färg. 36 rutor är det, undrar hur många som går sönder, hihi. I första bågen gick 2 glas sönder. Får nog vara lite mer försiktig.
Huga ligen det tar nog tid att göra allt detta, har en vecka på mig innan mannen kommer hem.Då skall de vara klara och grundmålade inför kittningen


När jag stod och jobbade upptäckte jag hur lite jag hörde alla bilar som åker förbi. Det var mest regnet som slog på plåten, som skyddar virket utanför. Hade inte den legat där hade jag nog inte hört regnet heller.
 





Den här fina "Rosenstaven" som jag flyttade hit i våras, gör sig verkligen bra här.Det blir nåt att kika på från uteplatsen med mina fixade fönster.Den kommer att vara där stegen och plåten ligger nu
 
 Idag har det regnat precis hela dagen och inte lite heller. Tur att jag har haft att göra, det blir lätt tråkigt att sitta inne i stugan annars.


 

Igår när jag fikade kom det en fin fjäril till mina kryddor.








Den här ringblomman gillar jag. Den har fått besök ser jag.



Jag satte en lång remsa utanför mitt växthus i våras men det är bara hälften som blivit. Och de är inte så stora som jag trodde de skulle bli.
Undrar om det varit för torrt i sommar.
Får göra ett nytt försök nästa år. Så lätt ger jag mig inte. Det är kul med lite variation av sorterna.

Nu är det söndagskväll och snart måndag
Önskar er alla som arbetar en fin vecka
Jag gör ju mitt "jobb" hemma nu för tiden med dålig "lön".
Undrar hur de tänker de som har bestämt detta??
Det är klart de kommer ju aldrig att få det som vi när de blir sjuka och inte kan jobba.
Det är best att straffa den som straffas kan. Så känns det just nu.
Kram Meta

9 kommentarer:

lavendia sa...

Vilket slit. Men blir nog bra.

Törnrosa sa...

Så fina bilder du visar. Och jag gillar din annorlunda vinkel i sista fotot. Härligt!
Förstår att det är mycket slit med de gamla fönstrena, men så vackra de är. Blir jättefint när ni får upp dem! Inget är så stämningsskapande som gamla fönster.
Kram och hej.

Unknown sa...

Det er mye jobb med vinduene men så blir det så fint til slutt, vindusrammene er jo så flotte.

Det blomstrer stadig fint hos deg, selv om det kommer noen regnskurer.

Ha en fin mandag, Maritklem.

Rost och rädisor sa...

Men oj, så duktiga ni är med fönstren. Vilket hästjobb.
Ringblomman läcker med sin gula insida och röda utsida. Har nog inte sett nån sån tidigare. Själv har jag tre andra varianter som jag ska ta frön från.
Ha det så gott och lycka till med fönsterarbetet.
Kram Anette

LINDA sa...

Hugaligen vilket jobb, men så fint det blir när allt är klart! Om det blir några fröer från din ringblomma så är jag en hugad spekulant - jättefin!

Solsken
//Linda

Hajan sa...

Att ni orkar med allt, men
allt tager ju sin tid, men det vet man ju när man har trädgård.
Heder ät Dig


kram från Hajan819

Mejrams! sa...

Det är litet slit med fönster! Man tycker att man aldrig blir klar men fint blir det när man är klar!
Synd att din granne inte hade kvar namnet på tulpanen men jag får söka efter litet tulpaner i orange. Slit inte ut dig med fönsterna nu! Kram Merja

Helena sa...

Det kommer bli en helt underbar uteplats med dessa fönster!
KRAM från mig!

Tittis trädgård sa...

Det är jobbigt att renovera fönster, men oj så fint det blir när det är klart! Så fin din Rosenstav är, jag har aldrig lyckats riktigt bra med dem. Vet inte vad jag gör för fel. Ha det så skönt på din fina koloni/ Kram titti