Bloggintresserade

lördag 16 augusti 2014

Den kom

Hej alla vänner!

Nu har det regnat några skurar varje dag. Undrar om hösten skall bli som för nåt år sedan då vi nästan flöt bort här.


När jag klippte ner lite torra växter en dag, så fick jag se att den nysatta "New Down" rosen hade tagit sig och hade två knoppar. Nu ser jag fram mot att den skall klättra på planket mot gatan i nästa sommar.








Grön och fin är den, ingen svartfläckssjuka här inte.





Något mer som också gör mig glad, är att den mörklila Hortensian som jag bara chansade på att plantera ut i höstas. Den har fått en blomma och verkar trivas riktigt bra.
Nu håller jag tummarna för kommande vinter.



Då var det en ny dag med regnskurar till ända, jag delar gärna med mig till er som behöver regn.
Önskar er alla en fin söndag
kram Meta

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Igår hade vi sol, någon enstaka skur bara. Men såg att veckan som kommer verkar bli blöt. Ljuvlig färg på din hortensia.
Kramar/AM

Inger sa...

Tack, skicka hit lite regn men nu ska det visst komma även här. Lycka till med 'New Dawn'!
Kram

Lotta sa...

Kul med hortensian, jag har också planterat ut en som vi fick i present och en så länge verkar den trivas!
ha en skön söndag e.m.
Kram

Rost och rädisor sa...

Läcker hortensia. Här har jag kämpat med en blå som fryser ner varenda vår. Nu är den krukad. Vi är ovänner och tycker inte om varandra längre.
Håller tummarna för att din klarar sig.
Kram Anette

Cat sa...

Men jösses vilken häftig hortensia!

Ha de gott. Kram, Catarina

Inger Marie sa...

Hei:)
Så flott at hortensiaen trives,vi håper den vil vokse seg fint til og gi mange blomster i årene fremover:)
Håper solen kikker innom deg snart:))