Bloggintresserade

torsdag 14 augusti 2014

Hösten smyger på.

Hej alla fina vänner!

Nu har sommartäcket stoppats undan och fram kom det lite tjockare som jag har på höst och vår. Även Flanellpyjamasen drog jag på innan John Blund kom.
När det är 11 grader vit 10-tiden då blir det lite kyligt på morgonkvisten. Då är det gott med lite tjockare kläder.Tycker nog att det är lite väl tidigt, även om sommaren känns lång i år. Hoppas det blir varmt igen som de lovade.Regn får vi varje dag trist men välbehövligt.
 
 Den första kärleksörten har börjat slå ut. Både den mörka och en som jag fått. Vet inte vad de heter.

 


De är så vackra nu när det annars är så mycket grönt i rabatterna.
 



En av de sista rosorna, från krukan, För den här sommaren- Om det nu inte skulle bli härlig sommarvärme igen förstås. 



Citrontagetisen är så fin med alla sina gula blommor. De lyser som små solar.






På den stora busken med blåbär har de börjat mogna. Nu blir det lite pajer att njuta av.


Jippi nu har björnbäret börja att mogna
Sylt och saft skall det bli i år.



Det var allt för idag Ha en skön fredag.
Kram Meta

7 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Ja nu känns det att sommaren börjar gå mot sitt slut! Ikväll hade vi också kyligt och ett varmare täcke är instoppat även här. Vackert med kärleksörten, mina är också på väg att slå ut nu/ Kram Titti

LINDA sa...

Jag har också tagit en extra filt på kvällarna. Men det är nog mest att jag blir frusen efter kvällsdoppet. I morse var vindrutan så fuktig att jag nästan fick en förnimmelse av frost. Fast dit är det låååångt kvar!

Kram
//Linda

Unknown sa...

Ja nå har høstluften kommet, men med så fin sommer kan vi vel tåle det i år.
Men blomstene dine har ikke tenkt å gi seg ennå ser jeg, så flotte de er.
Vi får nyte siste rest av hagekosen, god helg.

lavendia sa...

Din träff tyckte jag lät trevlig och visst skulle det vara roligt att se era byggen. Det var en fin tanke. Det kommer fler somrar.
Citrontagetes har jag också o björnbär, men blåbären är det tunt med.

Mejrams! sa...

Så fin den ljusa kärleksörten är, väcker allt litet habegär. En liten påminnelse till dig. Du har en granne i vars trädgård det växer en så fin tulpan i orange - glöm inte att fråga henne om namnet. Du visade den i något inlägg du hade i våras. Kramen till dig!

Rost och rädisor sa...

Så snyggt du fångat biet på inflygning över kärleksörten.
Hann precis avsluta svampplockningen och kliva in i bilen när det kom en riktig störtskur nyss. Mötte bondmoran som suckade över att det inte blev mer tröskat idag, men det egna var bärgat. Nu skulle resten säljas.
Då tänker jag att jag har det rätt bekymmerslöst ändå och går in och fyller min squash med nyplockad svamp.

Önskar det en go helg
Anette

Hajan sa...

läste nyss på Aftonbladet att
vi ev, kan vänta oss lite snö (hjälp), men sedan skulle vi
få sommarvärme igen.
Somrarna skall ändra sig är det spått, Nej säger jag, jag vill
ha det lite som vanligt igen.

kram Hajan