Bloggintresserade

fredag 1 augusti 2014

Aj Aj Aj i värmen

Hej alla vänner i augusti värmen!

Här har varit en skön dag idag, sol och lite moln och en temperatur som man står ut med.


Här har skrapats fönster till uterummet. Det är ett gammalt fönster vi fått för flera år sedan, lös färg i massor och kitt som bara rasade av. Det fanns en persienn i det och den skall jag försöka få ordning på så vi kan ha nytta av den.
I bakgrunden ser ni en dörr som står på tur att fixas till. Det blir två sådana dörrar till huset.



I den nuvarande stugan är det rätt trångt när vi ska sova. Det gäller att hålla balansen, om man ska gå mellan madrasserna till toan på natten.



I Eksjö såg jag de här fina fransiga Vallmona i en rabatt.
Naturligtvis fanns det ingen fröställning jag kunde norpa.

I går gjorde jag en lite flygtur här på tomten, Jag gjorde illa ett finger så det är blått och nu har jag svårt att använda handen. Som tur är har jag tränat tidigare på att ha bara en hand att jobba med. 
Solrosen fanns vid ett hus i Eksjö så härlig i färgen.




Med den önskar jag er en härlig helg med mycket sol och fina dagar
Kram Meta

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! Tack för titten :) ja prag hade en hel del att bjuda på!! nu tar det ett tag att landa hemma igen..varmt o gott synd att klaga! hoppas fingret blir bättre fort..ha en fin kommande Söndag< kramiz Jessica

Tittis trädgård sa...

Det är jobbigt att bygga och renovera, men så fint det blir när ni får det klart! Smart att ta till vara på gamla detaljer som fönster och dörrar. Fint också med den fransiga vallmon, en sådan hade jag gärna haft här hos mig/ Kram Titti

Solstrimmor sa...

Jag tycker det är beundransvärt att ni överhuvudtaget orkar göra nåt i denna värmen! Ser att ni behöver fler sängplatser;)

Solkramar från Eva-Mari

Rost och rädisor sa...

Det ser allt lite trångt ut, men ramlar man så ramlar man ju mjukt : )
Krya på dig i fingret!
Kram Anette

G:a Affären sa...

Du skulle nog ha landat bland madrasserna i stället!
Så duktiga ni är som skrapar fönster, jag vet att det är ett himla jobb.
Den fransiga vallmon tycker jag också mycket om!

Kramar
Cia