Bloggintresserade

fredag 22 augusti 2014

Röd och grann

Hej alla vänner i sensommartid!

Ja minsann det regnar någon skur varje dag.Undrar om det tänker hålla på så här ända till vintern. Vi har ju haft en så fin sommar som tur är.

Gick en runda på kolonin min och där finns massor att göra. 

Björnbären har börjat  mogna så det är bäst att plocka. Tänker inte dela med mig till fåglarna. Ojdå hörde du det.


 

I rabatterna skulle jag behöva flytta en del växter, de har blivit för stora, då kväver de ju varandra.Här fattas det en del ser jag finns väl under de andra om de inte är döda.

 


Här skall det finns några blå och lila rosor, hum undrar var de är.


Oj då rosen har visst växt sig vild i allt regnandet. Bäst att ta ett tag här med.


Bäst att göra lite varje dag mellan skurarna



Det finns andra saker som är roligare just nu. Har börjat att måla på dörr och fönster.
Nu fattas det spröjs och en nederdel det får ni se när den är insatt.


 
Är det inte tidigt med så mycket snöbär på busken. Eller......



Önskar er alla en skön lördag utan regn
Kram Meta




5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Björnbär, så gott! Och här är det dom enda bären som det verkar bli något av, inga blåbär, inga lingon, inga hallon, men det ser som sagt var lovande ut på björnbärsfronten.
Och vet du, jag gick förbi en gammal häck med snöbär häromdagen och då tänkte jag precis som, är det inte tidigt med snöbär NU?
Agneta kram

Lotta sa...

Inte mer regn tack! Vad gör du med dina björnbär, tycker att våra är ganska sura... Lycka till med snickrandet!
Kram Lotta

A House With A View sa...

Snöbär är något jag skulle vilja ha, måste få in det i mina "köksträdgårdsplaner" - tack för tipset! :) Vad himla frodigt du har det, wow vad det växer! Jag är besviken över mina buskrosor vid grinden som inte växt särskilt mycket alls denna sommar :( Undrar om jag ska ge dem en till chans till eller byta ut till något annat...

Många helgkramizar aka

Cat sa...

Vår björnbär börjar också mogna, men sura som ..... :o
Så frodigt det har blivit av allt regn!
Ha de gott. Kram, Catarina

Mejrams! sa...

Riktigt gott med björnbär är det, litet får du nog dela med dig. Ja, nu är det verkligen en riktigt fin tid för omplanteringar och plantflytt. Håller själv på och gräver ny rabatt och planerar en hel del flytt av plantor. Ha en fin lördag! Kram Merja