Bloggintresserade

måndag 25 juli 2016

Gjutning och fina blomman.

Hej på er fina sommarfirare!

Värmen håller i sig. Härligt. Jag njuter.

Trotts värmen har jag och en väninna gjort lite betongprylar idag.



Vi har testat oss fram med sånt vi inte gjort förut.


Lite tavlor 





Krukor med frotté handdukar i betong.
Några olika blad till fat.


Ser fram mot när de är färdiga att ta av från sina formar. 
Vi ska ju gjuta med folket här på kolonin om några veckor så vi måste ha lite att ge som exempel . 



Jag tror att det blir en ny Lilja varje inlägg.
Den här dubbla är ny för i år. Så söt i färg och form.

Ni har nog inte undgått att jag älskar liljor.

Vilken tur att jag fick frön av dig Lotta.Vid Vätternsstrand. 
För så glad jag är för de är såå fina Blomstermoroten.
Till och med de i kruka blommar och växer fint.

De har två färger. En riktigt vinröd och en som nog blir mer diskret ljusbeige med svaga kanter av vinrött.

Nu har den blå lavendeln börjat slå ut hos mig och de vita fjärilarna har hittat till den.

En härligt varm och lite jobbig dag hos mig 
Kram Meta

8 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Betong är fint och man kan ju göra så mycket roligt av det! Blomstermorot, så fin! Måste jag ta ett span efter till nästa vår...
Ha en härlig tisdag!
Kram Titti

Solstrimmor sa...

Så kul med betonggjutningen, du måste visa resultaten sen! Jag höll på mycket förr och har många krukor kvar som jag bara älskar!

Ha det gott i värmen, idag dock mer lagomväder!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Kul att gjuta lite! Det skulle jag vilja prova, det går ju att göra så mycket fint. Blir kul att få se när dina formar är klara!
Så vackert med lavendeln och fjärilarna. Min lavendel i kruka är redan överblommad tyvärr...
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Jord under naglarna sa...

Vad roligt! Jag blir mer och mer sugen på att "betonga", men det brukar bli mer på sensommaren. Vilken skönhet till lilja! Några av mina är sprickfärdiga och vill slå ut när som helst.
Blomstermoroten har jag faktiskt sått i år, men tyvärr är det bara nån enstaka blomma än, men de kommer kanske igång de nadra också. :)

Cat sa...

Men vad kul, betonggjutning är något jag velat prova länge :-) Några krukor och ett rabarberfat vore inte så dumt.
Så underbar den rosa liljan är!
Ha de riktigt gott och njut av sommaren. Kram, Catarina

BP sa...

Älskar betong i alla dess former och har några alster här hemma. Tror det eller ej, men jag har till och med gått en betongkurs. Där insåg jag i och för sig mina begränsningar redan efter en kvart, då konsistensen på min betong inte alls var som "köttfärs" som läraren ville att den skulle vara.

Å att gjuta betong i en lägenhet är ju inte så smart heller. Men jag älskar betong ändå.

Inger sa...

Gjutning i betong har jag inte kommit till ännu, tror knappast det blir heller även om det verkar jättekul. Du hinner så mycket!
Kram

Malin sa...

Trevligt med betonggjutning, jag har också tänkt gjuta lite men har inte orkat
än i värmen. Får vänta på lite svalare väder. Fin den där
dubbla liljan, jag är också lite förtjust i liljor.
Ha de bra !