Bloggintresserade

tisdag 12 juli 2016

Ledighetsglädje!

Hej alla fina!

Ja ha nu börjar det allt att bli semester för många hör jag. För mig är det slut med semestrar, jag har ju det jämt som någon sa.
Det känns som en förmån att få vara hemma och kunna njuta av det mesta när man arbetat färdigt i livet.. Fast det känns allt i plånboken. Det lär nog inte ha gått någon förbi hur dåligt man är rankad på bidragslistan. Får säga att det är tur man är två.

Vissa dagar känns bättre än andra. 
Som idag när jag plockat 1 liter hallon och äter en stor sommartallrik med glass och bären. 
Mums är det.

 

I år är det i alla fall hallon på min rad med plantor. 
Tidigare om åren har de varit som små torra knölar. Torra grenar och ja de var nära att åka på tippen i höstas men tänkte ett år till.......

Och nu ni..


 





De är stora och mumsiga.Det finns lite kvar som kan mogna.

Grannens häck är så röd, ska fråga om jag får lite av henne så jag kan frysa in. 

Tänk vad livet är härligt ändå. Odla min egen mat och kunna äta den i mitt paradis. Det gör livet helt galet bra.

Önskar er alla samma lycka
Kram Meta

6 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Åh vilken härlig tallrik!
Den njöt du nog av ordentligt!
Jag ska ut imorgon och plocka lite mer hallon.
Kvällskram från mig!

Solstrimmor sa...

Åhh, så fina och så himla gott!

Hallonkramar från Eva-Mari

AnitasVäxtkraft sa...

Dina hallon ser väldigt fina ut, tur du sparade buskarna! Jag har en buske Hösthallon. Den ger också bra skörd i år. Hösthallon är så fina och maskfria jämfört med gammeldags hallon... Hade småbarnsbesök i helgen som gick och nu är det tomt men det kommer fler :-D

Hajan sa...

Jaa, faktiskt kan det vara så att Hallonen nästan slår Jordgubben.
Man har väl aldrig hittat sura Hallon.
Glass och bär går ju alltid hem hos aala, både stora och små.

BP sa...

Mums för hallon och/eller egenskördad frukt!
Närbilden var helt suverän! Vilken tur att du inte slängde de två torra knölarna!

Halmhatt och mamelucker sa...

Åh vad gott! Hallon är väl det godaste som finns? Kram Annika