Bloggintresserade

fredag 15 juli 2016

En efter en.

Hej där sommarvänner!

Det går framåt i trädgården. Nya blommor som slår ut nästan varje dag. Nu har det kommit till mina liljor. Jag gillar verkligen alla sorters liljor utom en som jag har.

Det är den här. Vi tar den först så har ni glömt hur ful den är när ni läst färdigt Haha. 

Vet inte varför den blir så här, såg mycket finare ut på bilden, var jag nu har den.


Nu tar vi en betydligt finare. Den rosa som fanns i ett paket med mixade liljor. nog bara tur att den hamnade här. I år har den kommit på fel sida om "stegen" den ska vara in mot pionerna för nu är det så lätt att jag har sönder blommorna när jag slinker förbi.
 





Maffig är den.Borde pryda alla tomma pionbuskar istället.



En liten insekt 
hittade  lite frömjöl att äta.

Så till mina favoriter den svarta och brunspräckliga. De blir fler och fler för varje år. Gillar jag.


 




Eller hur.
Det här är första året den här blommar. Har tidigare haft de andra som blir svarta som ni ser på bilden över, de som inte slagit ut än.
Får nog bli någon mer sån här.



Några sommarblommor som kommit till mig för att stanna är den här ringblomman. 

 


Visst är den orange gammaldags fin men jag gillar denna ännu mer.









Dagens nya blommor som slagit ut. 
Jag njuter men önskar mig mer sol.
Ha nu ett fint slut på veckan, Fredag innebär grillning hos mig.
Kram Meta

10 kommentarer:

BP sa...

Nu gillar jag ju varken gult eller rosa, så jag håller helt med dig att de lila liljorna är avsolut vackrast:-)

HWIT BLOGG sa...

Sååå vackert! Jag har inte en enda lilja i trädgården...får råda bot på det till nästa år, dom är ju så vackra.
Sommarkram från Titti

Malin sa...

Oj va många fina liljor du har, och alla nästan i blom redan!
Den aprikosa ringblomman har jag också blivit förtjust i,
den är helt klart vackrare än den orange.

Hajan sa...

Du kan vara glad som har dessa i din underbara trädgård.
Själv köper jag dessa Liljor i bukett. De står faktiskt länge,
men har en väldig stark doft.
Tänk så duktiga ni varit. och så fint Ni har i Er trädgård.
Alltid något nytt Du har att berätta.

Kolonilotta sa...

Vackert! 😍
Och mina har fina knoppar nu som växer sig större varje dag.
Kan mycket väl bli tidigare än någon gissat!
Trevlig lördag!
Kram.

Snäckskalsdalen. sa...

Liljor är så fina och du har verkligen fina liljor. Den första var lite tjörpig (?) men den kanske blir fin nästa år. Dom andra är desto finare, magnifika, verkligen. Jag hade vita, men dom vart försvagade av liljebaggar så jag får nog börja på ny kula!
Ringblommor i den färgen är så fint!!! Gammaldags orange och gula i all ära, men den här aprikos eller vad man skall kalla dom är enormt fina!
Agneta kram

Rost och rädisor sa...

Den brunspräckliga så himla läcker!
Hoppas du fick hyggligt grillväder.
Allt gott
/Anette

Ann S ! Uppsala! sa...

Ensamhet vid psykisk ohälsa! Du som drabbats av psykisk ohälsa eller har diagnoser, är du mycket ensam? Det är väldigt vanligt, många i den situationen är helt eller nästan helt utan vänner och har sämre kontakt med sin familj. När det gäller vänner kanske man haft problem ända sen barndomen med den sociala biten och kanske aldrig format vänskaper. Eller man kanske haft vänner som man förlorat kontakten med på grund av att den psykiska ohälsan kommit emellan. Det dåliga måendet har gjort att man isolerat sig och varit tvungen att tacka nej när vänner och familj vill träffas.

När det gäller ensamhet som orsakats av att det blivit ett avstånd mellan dig och befintliga vänner och familj rekommenderar jag att du försöker vara öppen med dina problem. Förklara vad ohälsan gör med dig så dom förstår att du gärna vill träffa dom och upprätthålla relationen men att du inte kan just nu. Säg att du hoppas att dom kommer finnas kvar även om du inte orkar träffa dom så ofta. Har du redan förlorat kontakten med personer som du saknar kanske du vill återuppta kontakten? Dom saknar dig säkert också och kanske aldrig förstått varför ni kom ifrån varandra. Kanske en förklaring till varför det blev som det blev är allt som behövs? På grund av det stigma och den tabu som finns kring psykisk ohälsa kanske du inte vågat berätta vad som faktiskt hänt dig och hur du mår. Jag har efter lång tid med ohälsa valt att vara helt öppen med min familj och vänner, mycket genom bloggen. Detta har lett till mycket bättre relationer med nära och kära. Dom förstår när jag tackar nej till att umgås och när vi umgås har jag inte på mig den berömda "masken" och kan vara mig själv. Tack vare det har jag fått en bättre kontakt och känner att omgivning förstår vem jag är på ett djupare plan.

Anonym sa...

Vackra liljor! Speciellt den riktigt mörklila tilltalar mej mycket.
Ha en fin söndag!

Cat sa...

Liljor är vackra, men ack så svårflirtade. Den mörka har en himla läcker färg.
Ringblommor kommer även är var som helst, men de är verkligen välkomna för de lyser upp även det mörkaste trädgårdshörn.
Ha de gott. Kram, Catarina