Bloggintresserade

lördag 2 juli 2016

pip-pip

Hej sommar vänner!

Idag ska jag bjuda er på lite fågelkvitter.
Det är ett väldans liv nu när alla småfåglarna ska lära sina barn lite vett och etikett.

Det är flera olika som piper och ropar på varandra, idag får ni träffa min bofink som har svårt att hålla ordning på sitt barn verkar det som.

 
 En kväll satt den på min kivibuske den skrek och skrek.

Verkar som det var förgäves inget svar någonstans.




Undrar om jag ska ge mig ut och leta......




 
 Nej jag stannar ett tag till den kan ju höra mig om jag ropar ännu högre.

Till slut lät det nästan som den snyftade fram sitt rop. Inget svar.


 

Rätt som det var fick den svar 
från skogen jag får nog se efter vad den är.




Nu sticker jag.
På förmiddagen fångade jag den lilla fågelungen med en insekt i munnen. Det är inte lätt att svara då.


Undrar om jag vågar ge mig iväg. det ser allt lite högt ut.

Nja, jag får nog försöka i alla fall här kan jag inte sitta när mamma ropar på mig.
 Nu bär det av.
 Där sitter mamma med mer mat i munnen.


Kom min vän nu ska vi mumsa i oss det här..







En stund dagen i en bofinks liv.
Ha nu alla en bra lördag
kram Meta

7 kommentarer:

Katta sa...

Ha ha, ja de har nog fullt upp nu fåglarna. Omkring vår lägenhet i träden hör man överallt små ungar som tjattrar och mitt i natten då det blir ljust sätter de vuxna fåglarna i gång, herrejösses vilket ljud de har i pipan :D Kram Katta

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka otroligt söta pippifåglar! Och dom sliter och sliter och sjunger för oss! Dom små liven. Ett par små ungar har vi hittat som inte riktigt orkade med livet och dom har fått en liten grav....
Agneta kram

HWIT BLOGG sa...

Så härliga bilder av ett kvittrigt fågelliv!
Ha en skön lördag...
Kram från Titti

Cat sa...

Men visst är det härligt med alla småfåglar. Jag är så tacksam för att de vistas i trädgården och i sig en hel del av den ohyra man inte vill ha.
Ha de fortsatt gott i helgen. Kram, Catarina

Malin sa...

Många fina fågelbilder du fått! Och att fota fåglar är inte
det lättaste, försöker också ibland men de sitter ju aldrig stilla särskilt länge!
Ha det gott!

Jord under naglarna sa...

En bofinks liv - vackert! Ja, nu är det full rulle på fåglarna och ibland för de sånt liv att man tror att det är riktig fara å färde. :)

Erikslundsliv sa...

Det är kul med alla fåglar som finns runt oss och de har ju så mycket skoj för sig. Vi har en hackspettsunge som just försöker lära sig att flyga och han ropar på mamma från backen hela tiden. Nu är det spännande att få se om han lyfter snart! Han är ganska tung och rund om magen så det kanske är lite tungt att lyfta...
Det är i alla fall roande att titta på!