Bloggintresserade

onsdag 13 juli 2016

Kransigt

Hej på er alla fina sommarvänner!

När det bara regnar och regnar blir jag på så där dåligt humör och vill inte göra nåt alls. En sväng till staden för att köpa färg till huset och lite annat gjorde inte alls saken bättre. Skurar avlöste varandra. Jag klarade i alla fall att inte bli blöt 

 

Väl på kolonin igen gick jag en runda. Hittade många fröställningar från Julrosorna som var så fina. Det slutade i en krans. Lammöron är så bra till mycket blompynt så även här.





 

Nu sitter den på den svarta väggen och får jag säga det själv så blev den fin.
 

Att återvinna saker det är jag förtjust i. Frökapslar är väl ett sätt.att göra det.
Idag har det målats även om det kommit några droppar regn.
Nu är det bara en långsida kvar att måla. Det går inte förrän ställningen är flyttad och då får ni se så fint det blev på framsidan.

Solen kom ett tag och lyste upp den vackra vallmon.

Önskar er alla en fin och skön torsdag
Kram Meta 
 

7 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Hej Meta! Tack för ditt mail. Just nu går jag bara runt och latar mig, precis vad som behövdes tror jag. Men du är flitig som vanligt. Jättefin krans du gjort.
Ha det fint!
Titti

Lykkelig i hagen sa...

Den kransen ble virkelig flott! Vi er vel mange som håper på sol nå, vi får håpe den kommer snart! Hilsen Anne-Kristin

Charlotta sa...

Vilken jättebra idé att göra krans av julrosornas vissna blommor. (Mina ligger på komposten...) Och så snyggt med lammöron i.
Mycket inspirerande och jag hoppas att jag minns detta nästa år.
Tack ♥

Erikslundsliv sa...

Samma trista väder här! Vi målar fönster under tak på logen.
Jättefin krans, du är duktig på sånt du Meta!
Ha det gott!
Kram, Ann

BP sa...

Kransen är jättefin! En toppen idé förresten att återvinna frökapslar, det hade jag aldrig kommit på.

Cat sa...

Men så läcker krans, så underbara färger.
Gillar din vallmo ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Anonym sa...


Skøn krans af juleroser! Det skal jeg huske til næste år, inden mine visner fuldstændigt. Og så vil jeg gerne fortælle, at man kan lære at holde af regnvejr ; -)
Før i tiden hang mine mundvige også virkelig nedad, når det regnede; men efter at jeg nu i flere år har været lukket hermestisk inde i huset i 6-8 uger om foråret pga allergi (også medicinallergi) er det eneste på det tidspunkt, jeg sukker efter et ordentligt regnvejr, så man kan få allergien overstået. Det har så gjort, at jeg nu om stunder bliver så glad, når det regner også på andre tider af året .... bare det ikke blæser kraftigt samtidig.

Tak for din skønne blog
Jytte
www.danishknitdesign.com