Bloggintresserade

onsdag 6 juli 2016

Gott i vänners glada lag.

Hej alla sommarvänner!

Mitt i veckan och en härlig eftermiddag i sol och spöregn  blev det idag.
Tänk att det måste regna varje dag. Nu räcker det allt!

 Kl 15.00 idag kom det några vänner till mig. Vi jobbade ihop för många år sedan. Pärlorna kallar vi oss. Lite anknytning till arbetsplatsen.

Jag gjorde en rabarberpaj och en av tjejerna gjorde en jordgubbspaj.
Var skulle vi sitta då. Jag dukade upp i verandan men vi beslutade att ta med oss och sitta ute i solen som hade börjat skina.

Sagt och gjort vi tågade alla ut och satte oss under parasollet och njöt. Rätt som det var så kom det en störtskur.
Det är inte många metrar till verandan men vi blev rejält blöta ändå. Så resten av tiden satt vi där.
Flaskan på bilden fick jag, nåt gott att dricka. De vet att jag gillar Italien så jag fick en  Pizzolato, lite gott bubbel.

Vi brukar alltid skoja om mina krusbärspajer jag gör. 
Det är så enkelt och inte så vanligt har jag förstått.
Nu är de inte mogna riktigt så det fick bli rabarber istället i år.
Snart så slår de här fina pionvallmon ut. Det är många i år.Både små och stora.
Skulle vilja ha någon annan färg med, det finns ju så många fina.


Vad får jag se genom fönstret jo en som slagit ut, den nickar lite efter regnet.


Nu är det kväller och kudden kallar.
Ha det gott och njut dagen
kram Meta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Inga skurar igår och inga idag verkar det som! En dag på stranden med barnbarnet Ella blir det !

Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

Cat sa...

Men så mysigt, alltid kul att träffa gamla vänner och umgås.
Härlig färg på den dubbla vallmon.
Ha de gott. Kram, Catarina

ullie sa...

mums me paj vi gjorde ju en oxå ungarna åt o mummsade ha ha

ja gud så trött ja e på detta regnade nu o kall blåst idag trots lite sol ja gick in suck

fin fredag söta du vi hoppas på massa sol i helgen

HWIT BLOGG sa...

Kul kväll och fina blommor! Kan ju inte bli bättre :)
Ha en skön fredag...
Sommarkram från Titti