Bloggintresserade

lördag 27 juni 2015

Levandes.

Hej alla glada goa vänner!

Jodå jag lever än men rivningen har tagit en hel del på oss.Vi är lite trötta både till humöret och kroppen.
Nu tar vi nya tag och njuter av det som vi åstadkommit.
Mitt ena barnbarn är här i en vecka, då blir det lite andra saker jag gör. Det ska bli skönt att få komma tillbaka till vanliga  dagar igen.

Vädret satte ju käppar i hjulet, några dagar, för oss med att städa upp allt(spik och skräp) efter rivandet. 


Vi tog tillfället till att färdigställa här i sovstugan.Ni vet allt det där pysslet som bara inte syns men är nödvändigt för att det ska fungera.

Det var några dagar med rena kaoset här. Det gick knappt att komma fram, för alla skåp var urplockade och ytan är så liten att ställa på.
 


 Regnet gjorde ju att allt måste stå inne.



Det känns så skönt att skåpen och hyllorna  är på plats och jag har målat det mesta.









När jag skriver detta är allt klart så när som på vatten och avloppet.

Det är en bagatell jämfört med allt annat jobb. känns det som.
Mitt lilla tvättrum har fått gardiner. Nu är det bara tapeten som fattas där, och vattnet då med.



Fodren till fönstret i köket kunde vi ta reda på de som satt i det gamla huset. De till dörrarna var de för korta.
Så jag har tagit bort 4 lager färg (var av ett klar rött) och ska måla dom vita igen.


Ute växer det så det nästan syns. Regnet och den lilla sol som kom efter har verkligen gett näring till växterna att sätta fart.
Minns ni rosen jag trodde var död och hade ett vildskott men som fick stå kvar. 





 



Vilken tur det var för den är så fin nu och har massor med knoppar och blommor.
 "Madam Alfred Carrier"

Jag är så lycklig över att den lever och levererar så vackra rosor.

Förra året fick jag en vallmo av min kolonivän. den skulle vara gammelrosa och så vacker.


Jag planterade den i min rabatt med rosa och blå blommor vid staketet.Den vallmo jag hade där tidigare hade frösått sig och var orange.

Nog händer det konstiga saker bland mina blommor men det här undrar jag om inte det tar priset. Den är så röd den kan bli.Ska bli spännande att se hur de andra knopparna kommer att bli.


De frösådda aklejorna sjunger på sista versen nu. den här gillar jag skarpt.






De sista av mina allium har också börjat slå ut. Den här är lite rosa och så söt.
 
 I roslandet är det full knopp på de små vita som är som sm stjärnor.




Jag har fått tillfället att göra lite dekorationer till borden på en grannes barnbarns bröllop.

Det här hjärtat ska stå framför brudparet.

En ros till dom var.





 Jag har använt mig av Lammöron, gillar de små knopparna av lammöronens blommor, persilja och murgröna för att få effekter i bladfärg och form.

Det var ett roligt uppdrag.



Nu ska visst värmen komma till oss nästa vecka, kan inte annat än se fram mot det. Det sägs ju att meteorologerna bara luras, hoppas de har rätt denna gången, för sol och värme behöver vi alla ha en stor portion av.

Önskar er alla en skön och avkopplande helg.
Kram Meta

16 kommentarer:

Inger sa...

Du måste ha en ängels tålamod, fyra lager målarfärg skulle jag aldrig få bort. Madam Alfred Carrier är en av de vackraste rosor som finns.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Som du har jobbat blir det skönt
med besök och vara lite ledig från
grejandet. Men så fint ni gjort, gillar
dina gardiner.
Kramar/AM

Unknown sa...

Dere jobber på ser jeg, så flinke dere er og så fint det blir når det er nymalt.
Vi får håpe på sommer og sol så dere slipper å bære alt inn og ut, det blir jo så mye ekstra jobb.

Vakre bilder og blomster, Maritklem.

lavendia sa...

Ser rätt rörigt ut, så det måste vara skönt att få ordning på det.
Roligt uppdrag du fått. / Britt

Rost och rädisor sa...

Så fint det blir i stugan,men gardiner före tapeter :-)
Trevligt dekorationsuppdrag och kul att blanda olika grönt och till och med persilja.
Allt gott
Anette

Rost och rädisor sa...

Så fint det blir i stugan,men gardiner före tapeter :-)
Trevligt dekorationsuppdrag och kul att blanda olika grönt och till och med persilja.
Allt gott
Anette

Rost och rädisor sa...

Så fint det blir i stugan,men gardiner före tapeter :-)
Trevligt dekorationsuppdrag och kul att blanda olika grönt och till och med persilja.
Allt gott
Anette

Änglarum sa...

Vilket arbete!! tur du får lite besök "ler" så du får annat i görningen.Ser mysigt ut med lilla skåpet och diverse köks redskap..Hoppas nu solen kommer denna veckan(även dit jag åker :))) kram < Jessica

Högagärde sa...

Fin frösådd akleja du har. Så kul att de blir så olika.
Lycka till med fortsättningen av renoveringen.

Elisabeth

Erikslundsliv sa...

Så gulligt ditt lilla hus blir! Snart får ni njuta av det och inte bara jobba. Vilken fin krans du gjort till brudparet, så duktig du är!
Ha en skön vecka!
Kramar, Ann

LINDA sa...

Så fint det kommer att bli när det är klart och allting står på sin plats! Vet precis hur det är att leva i röran ;)

Kram
Linda

Katta sa...

SÅ fin Vallmo och ros och vilket fint hjärta du gjort. Ser jobbigt ut med allt det ni håller på med men får mig ändå att längta efter en liten kolonistuga :) Kram Katta

Cat sa...

oj, oj, vilket jobb ni gör. Jag förstår att ni blir trötta i bland :-)
Så vackra blommor och ett helt fantastiskt bröllopshjärta.
Ha de bäst. Kram, Catarina

G:a Affären sa...

Men så ni jobbat och slitit, det var kanske tur med regnet så att ni fick vila lite. Jag har också återanvänt gamla foder, visst är det mycket jobb med gammal färg men det är det värt!
Skönt att alla pryttlar kommit in i skåpen. Och ditt lilla tvättrum ser fint ut.
Tur att vildskottet fick stå kvar! Det var en fin ros den där Madamen!

Och så imponerad jag blir av din dekoration, verkligen fin och persilja...!

Kramar /Cia

Tittis trädgård sa...

Vilket vackert hjärta du gjort! Jättefint med persilja. Hoppas ni får pusta ut lite nu efter allt arbete och hoppas att värmen kommer för att stanna sommaren ut/ Kram Titti

Hajan sa...

Lilla Du jag förstår att det varit jobbigt. Man får säga det
man är ju inte mer än en vanlig människa.
Var det någon som tog åt sig, får det väl redas ut därefter,
Ha det bra nu, önskar Hajan