Bloggintresserade

onsdag 26 augusti 2015

Så kom den då......

Hej alla kära vänner!

Det är lite skurar då och då. Vi hinner med en del i alla fall. Nu äntligen är den uppe 

Min hängmatta.
Det är en gammal blårandig hängmatta som jag ärvt av dotter, de hade två.
Jag har köpt ett enkelsängs överkast på loppis för en ringa penning.
Jag har sytt ihop det lite på mitten och satt fast band att knyta fast det med i varje kortsida, har även förstärkt kanten med ett brett band. 
Eftersom det kom några skurar med regn så har jag inte mer än provlegat den för höjdens skull. Men vänta ni ..Här kommer ni att hitta mig så fort det är varmt och gott igen.

Stången är hög. Vad det ska bli  får ni se när det är klart.( Kanske inte förrän i nästa år)
Just nu ligger en plåtburk över så den inte fylls med vatten.

Den här stången har suttit som taknock på våran gamla paviljong här på kolonin. När den revs tog vi vara på den.

Det här att fota i regn det gillar jag.
Här står jag under parasollet och väntar på att grillen ska bli varm.Två droppar sitter på kanten.

Du ska vi hoppa ner i kapp. säger den ena.

Ja visst säger den andra och ger sig iväg. Neeej vänta på mig......

 
Så bär det av ut i luften med väldig fart.
Undrar vem som kom först.


 






En rosknopp av Henry Hudson med droppar på blad och blomma.Mina blåbär är också fulla av droppar.






Idag har mitt svarta vattenbad till fåglarna också fyllts på med vatten, en chokladblomma fick simma där.





Jag har en del blommor som jag gillar lite extra. Den här. Någon sorts ormrot är det visst. Har inget namn på den.
  Så söta små vita blommor på ganska höga stänglar. Så skir och fin.


Hoppas det blir några fina dagar till innan aug är slut.
Sen träder vi in i höstmånaden september.
Kram Meta

11 kommentarer:

Inger Marie sa...

Så fin hengekøye du har! Håper det blir mer sol og varme sådu får testet den skikkelig ut:)
God tur:))

Cat sa...

Vilken underbar hängmatta, där skulle jag kunna lägga mig och läsa en bra bok och slumra in.
Vackra bilder du bjuder på, det är något speciellt med mol och regn.
Ha de gott. Kram, Catarina

cissi sa...

Vad finurligt att pynta till hängmattan med ett gammalt överkast. Det blev verkligen fint!

BP sa...

Alltså den där hängmattan är ju helt kanoooooon. Den skulle jag vilja liga i och sola. Men det verkr ju regna hod´s if´g nu så...

Stort tack för titta-in hos mig:-)

Solstrimmor sa...

Så fin hängmatta du gjort! Hoppas verkligen du får användning av den!

Ha det skönt... inte bara jobb!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Så fina blommor, men så roligt med hängmattan. Jag virkade förr och tog då 1500:- för enkelsäng. det var ju för garn och det hela.
Det var inget överpris alla tyckte jag var för billig. Orkade inte
med det så länge. Det blev armvärk och knutar på händerna. Alla min barnbarn har fått och mina egna barn. Men själv har jag inget, så
är det bara. Vi brukar tala om vårt handarbete, mina väninnor och jag
Jaa så var det förr, men det var roligt på den tiden.
Hoppas september också bliver fin,
kram Hajan

Almbacken sa...

VIlken fin hängmatta! Smart idé med överkastet. Jag tänker på min farmor när hon satt och virkade överkast. Myyyyycket arbeta ligger bakom.

Ja, nu håller vi tummarna för ytterligare några sommadagar innan hösten tar vid. Så länge det håller sig kring 20 gradern är jag nöjd.

Ha ett riktigt bra slut på veckan och tack för dina rara kommetarer hos mig.

Kram,
Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin hängmatta! Smart och täcka
över med överkastet, nu har du en
egendesignad supersnygg hängmatta.
Lite sol nu så är det klart
Kramar/AM

Jord under naglarna sa...

Jag hoppas du får möjlighet att ligga i hängmattan också, men den är en prydnad där den hänger också.

Undras vad du ska ha stången till? :)

Erikslundsliv sa...

Jättefin hängmatta! Hoppas att du får några fina sensommardagar i den. Alltid så skirt och fint med virkade överkast, passar lite överallt faktiskt. Jag sydde ju ett överdrag till vår gamla saccosäck av ett överblivet överkast och det blev också bra.
Ha det gott!
Kram, Ann

G:a Affären sa...

Finurligt av dig att täcka mattan med ett överkast, verkligen fint! Det finns inget skönare än att ligga i en matta och gunga lite sakta, jag brukar ha ett rep i ett träd och dra lite.
Den där stången blev jag nyfiken på!

Ha det gott!
Kramar /Cia