Bloggintresserade

tisdag 15 mars 2016

Var är vårsolen???

Hej alla vänner i vårsolen!

Var den nu är??? Här har de inte varit sol på flera dagar, javisst ja jorden är ju rund, hihi.

Det blir lite Påskpyssel i år, blir nog hemma en del med lite besök.Då kan det ju vara roligt att ha lite framme. Det är inte som förr när barnen var små och det skulle pysslas hur mycket som helst till alla helger..
 

Idag fick det bli en äggliknande krans av björkris. Lite fjädrar och videkvistar.Äggen ligger i sitt bo.
Hönorna får komma dit när Påsken är här. 




I år ska jag samla på mig björkris till lite pyssel.Är ett bra material, för det håller länge och kan sparas, om man har plats att ställa undan det på.
De ska bygga på andra sidan vägen, En sortergård.(hur kul är det att mötas av den vid infarten till Jönköping på E-4). Undrar hur de tänker. Det finns bättre ställen att bygga den på, säger massor av innevånare här. 

Idag har jag tränat apostlahästarna. Tog en rejäl promenad till en loppis inte så långt härifrån. En räkmacka lockade mig, de har så goda såna till fikat.

Jag hittade lite "bra ha" 
saker också. Uppläggningsfat till kolonin. En ägghöna i glas till lite godis, en söt karaff  ( har ju ingen innan hihi)en häst till barnbarnet som är tokig i hästar. Det är ju kul när hon blir glada över en häst fast hon har nog hundra innan.Påskäggen ska jag måla och pynta lite, gör ju något varje år till samlingen i kopparfatet.
Den där knoppen , tänkte jag kopparmåla och ha till dekoration på en pinne bland blommor. 
Ni ser mina tussilago är fina än.Inga fler i diket har jag hittat, de väntar säkert på att solen ska lura fram dom. 


Önskar er alla en skön och bra mitt i veckan, ni kanske påskpyntar lite, som jag ska fortsätta med.
Kram Meta 

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Så fin krans och jag ska också plocka lite björkris! Vilka fynd du gjorde igen (vi måste ha dåliga loppisar här hi hi) och klart det är värt en promenad om en räkmacka lockar också!
(Psst...solen och vårvindarna hittar du här i Blekinge, vädret är helt ljuvligt!!!)
Kram från Titti

Anonym sa...

Solen är hos mej i Wales, så imorron kommer den till dej!!!
Fint påskpyssel. HÄr blir det inte mycket av det ,tror jag. Brukar sällan vara hemma på påsk så inget har jag i lådorna heller. Men, vem vet, vi får se.

Snäckskalsdalen. sa...

Den kransen var väldigt fin. Jag har just varit ute och hämtat in lite ris, får se vad det kan bli av det.
Jo, solen, den är här!!!!
Kramar

Erikslundsliv sa...

Kanske man skulle ta och plocka lite björkris och pyssla lite? Blev lite sugen på det nu när du pysslat så fint.
Kul med en loppistur, alltid hittar man något!
Ha en fin kväll!
Kram, Ann

Cat sa...

Åhhh jag ska minsann också plocka björkris. Bra tips! Får bli till helgen när maken fortsätter beskära fruktträden.
Ha de gott. Kram, Catarina