Bloggintresserade

onsdag 16 mars 2016

Där fick jag!

Hej alla vänner i vårsolen.

Ja just det, där fick jag för att jag klagade på solen, idag lyser den som bara den och är otroligt varm.Jag blir helt lyrisk.


Det blev naturligtvis en tur till Blomsterlandet idag. Vad svårt det är att bestämma sig när man står där inför alla fina blommor.

Påskliljor skulle jag ha både stora och små, det hade jag bestämt.
 
Sen då. En Julros (Helleborus orientalis)  Pretty Ellen Pink. blev det Den här har jag inte även om jag har många.


 
Det här har jag inte lyckats hinna få med mig hem tidigare .Det är en snöklocka. Jag vet att den finns vild i Vadstena men där kan man ju inte gräva upp den.

Det här var en rejäl kruka. Ska bli så kul att få plantera ut den sen.Tror nog att vi njuter av den inne först.


Nu står påsen i skuggan på balkongen för att de inte ska slå ut för tidigt. Vill ha dom lagom tills jag kommer hem på Påskaftonen.( vad vi gör innan dess får ni veta sen.)

 

På mitt köksbord står den här tulpanen just nu. Det är inte alls det jag köpte, den var dubbel och mer rosa.
Nu kan det inte hjälpas men jag gillar den här med.Lite aprikos är färgen och den är enkel. Då är det bara att hoppas att den kommer igen när jag planterat ut den.



Idag blev det många blommor. Det går ju liksom inte att motstå när solen skiner och det känns som att vintern har gett upp.
Trodde jag kallväder och snöblandat på väg hum.......
Ha det gott i vårsolen så länge det varar
Kram Meta

7 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Härligt att du fick sol idag! Rena vårvädret här med.
Oj, så fina blomster du köpte. Nu blir det vårfint hos dig minsann!
Ha en fin torsdag imorgon!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Livet blir så mycket lättare i sol! Och att sedan få botanisera i Blomsterlandet gör ju dagen inte sämre. Blommor gör en glad!

Ha det fortsatt skönt!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mycket fint i den kassen, så roligt
nu när vi äntligen kan börja med
"vårbruket".
Kramar/AM

Isas Trädgård sa...

Åhh så härligt att få botanisera bland vårblommorna och vilka snyggingar du fick med dig hem.
Ha en riktig trevlig resa Meta !
Kram/Isa

Trädgård På Djupet sa...

Ja idag är det underbart med sol som ger så mycket lust att sticka ut i trädgården. Jag åkte till Granngården istället och köpte penséer och murklockor och fick swisch satt i krukor.
Du har väl sett vårt inlägg om julrosornas fantastiska blommor?
https://tradgardpadjupet.wordpress.com/2016/03/16/julros-unika-blomma/

AnitasVäxtkraft sa...

Idag har det varit helt fantastiskt väder i Blekinge. Varit ute och räfsat och planterat lite. Härliga tider vi har framför oss. Den där tulpanen tycker jag ser helt förträfflig ut .... Ha en fin helg ... den är snart här /Anita

Almbacken sa...

Det är farligt att åka till plantskolor när solen lyser. Man blir fullständigt hagalen av allt som lockar. Jättefina blomor du köpt. Julrosen är ju supervacker och snöklockor är ju bra helt underbara. Tyvär har de snöklockor jag satt inte klarat mig. Måste nog prova igen. Härligt att du fick tag i såna som är "in the green".

Kram
Maria