Bloggintresserade

onsdag 9 mars 2016

Vår med takdropp

Hej alla vänner!

Äntligen har det slutat att snö. Det kanske kan ge lite mer inspiration till vårpyssel. Jag satt liksom allt i halsen när snön vräkte ner.

Det bjuds på mycket vår i butikerna nu.Min erfarenhet är att det blommar över så for när de kommer in i våra varma lägenheter.Ändå kan jag inte motstå frestelsen att köpa hem lite vår.



För  en vecka sedan när jag var till kolonin.Möttes jag av det här.
De är ju otroliga Julrosorna som kan blomma så där mitt i snön. 





I morgon ska jag göra en tur till kolonin och ha fika med första för denna säsongen.Det ska visst var fin sol här såg jag på vädret.
Hoppas nu det är sant också.
Måste se till pelargonerna som står där.

Tala om takdropp alltså.
Det här är från vårt garage, det bara sprutar ner vatten.

Visst blir man glad det kan ju inte vara annat än vårkänslor i det.


En kvällshälsning till er alla med önskan om att solen ska lysa på er i morgon
Kram Meta

12 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oh vad härligt det låter med koloni fika.
Irisar är ju så himla fint.
Tack för dina fina ord jag blir verkligen glad.
Jag skall försöka filma lite mera under våren nu när jag äntligen har en bra mikrofon.
Ha det gott och njut
Annika

hagen vår sa...

Her gir du vår til en som ikke har det. Takk! Anne

G:a Affären sa...

Åh, har du röda julrosor, de är inte så vanliga.
Helt otroligt att de blommar med snö omkring sig!
Ja visst hoppas vi på sol och takdropp i morgon.
Önskar dig en fin dag i morgon med fika i solen!

Kramar /Cia

Tittis Trädgård sa...

Vad härligt med så mycket vårkänsla! Jag såg just på väderrapporten att våren är på väg, och visst blir man lycklig. Sen glömmer man fort bort vintertröttheten.
Kram Titti

Kolonilotta sa...

Vackert med rosorna dom tittar fram!
Här hade vi sol igår. Nu på morgonen ligger dimman tjock på himlen.
Hoppas ni får en riktigt fin dag på kolonin.
Kram :)

Cat sa...

Oj, så mycket snö mi måste ha fått :o Vi fick i princip inget alls, i alla fall inget som låg kvar.
Men så härligt att få fika på kolonin igen :-)
Njut och ha de gott. Kram, Catarina

Isas Trädgård sa...

Hoppas solen lyser på dig idag också Meta som den gör här - härligt !
Låter ljuvligt med fika på kolonin !
Ha det så gott !
Kram/Isa

lavendia sa...

Så gulligt och fin färg! Vintern håller sitt grepp. Solen lyser men det är kallt. Men fika i uterummet blir det om en stund. / Britt

Solstrimmor sa...

Hoppas verkligen det blir premiärfika för dig idag! Ingen sol här men över helgen ser det lovande ut. Har varit på balkongen och tagit ner nätet efter Maja, snyft... Men jag vill inte ha det uppe, det är luftigare utan. Kanske mina fröer kommer idag, jag längtar!

Ha det gott min vän!
Kramar från Eva-Mari

handmade by amalia sa...

I can't believe you're still getting snow. We are deep into spring already.
Amalia
xo

Erikslundsliv sa...

Sol till helgen har det lovats, så det ser jag fram emot nu! Fint med julrosorna!
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Bea sa...

Hej! Lite vår även här i norr, men det är nog långt kvar innan julrosen blommar :)
Men vi är på väg mot det bättre! Kram /Bea