Bloggintresserade

torsdag 17 mars 2016

Sol,snö och droppar.

Hej alla i vårsolen

Ja än lyser den på mig. Lite små slöjmoln oroar mig i horisonten.
En härlig dag på kolonin idag med fika och lite vårspaning blev det.

Även om våren är här så har jag snö kvar på kolonin.Längst upp på tomten där inte solen kommer åt under så stor del av dagen.
Det tar lite tid när det inte är så många +grader. 


Att mötas av flera ruggar med snödroppar det gör mig lycklig när jag kommer innanför grinden.



Ni ser vem som har hittat hit mer. Lilla biet har börjat jobba och samla nektar.







På vägen hem gick jag förbi en bäck som i vanliga fall är väldigt liten. Nu rusar vattnet fram med väldig fart. 

Den här växten ser nästan ut som en blomma fast det är förra årets växt.



Det var en liten torsdags hälsning från mig i vårvärmen som tydligen tänker ta en liten paus några dagar. 
Kram Meta

2 kommentarer:

Marit sa...

Det ligger masse snø her også, selv om det har vært varmt vær siden søndag. Så vakre snøklokker du har! Jeg venter veldig på at mine skal dukke opp av snøen.
Ha en fin kveld!

Klem, Marit

Cat sa...

Jaa idag har det verkligen varit vår, en härlig föraning om vad som komma skall :-)
14 grader när jag körde hem från jobbet! Trädgården visar sig från sin bästa sida och jag får minsann ta en runda med kameran igen.
Ha de gott. Kram, Catarina