Bloggintresserade

fredag 29 september 2017

Dörrar är på plats.

Hej alla vänner!

Ytterligare en vecka har gått och jag känner mig lite frustrerad över att det inte finns riktigt med ork och tid att sitta vid datorn.Det finns massor jag skulle vilja dela med mig till er Ska göra ett försök att få till det idag. Mannen är ute och paddlar så jag gör lite som jag vill den här helgen.



Ni kanske minns den där stora kartongen som kom en dag får några veckor sedan.

Nu har vi packat upp den och satt upp innehållet.

Vi har ju varit utan dörr på framsidan av huset mot vår balkong. det var ju meningen att det skulle bli en dörr som var gammal och skulle repareras en hel del.
Ni kanske minns att jag har skrapat och slipat på den. 



En dag kände jag att vi inte skulle orka göra den färdig innan vintern. Det var ett mål att ha golv och dörr insatt tills dess.
Så jag beställde en dubbeldörr inte alls lika mysig som den vi skulle ha. Men ibland får det bara bli så.
Vi är i alla fall nöjda och kan leva med det. Blir nog bra när räcket kommer upp och all växtlighet har kommit på plats.
 
Inifrån är de betydligt finare tycker jag. 
Nu har jag fått en massa målning igen det är kul.
Inne i huset är det åxå på gång spånskivegolvet är nästan färdiglagt.  

Jag går här och funderar på hur köksskåpen ska få plats så att det inte bara blir trångt, trångt som det gärna blir i ett litet hus då jag vill ha både det ena och andra. 

Det har varit flera fina dagar, inte så mycket sol men varmt och tröjan har ofta åkt av. Kaffe har vi druckit ute i solen det är tur det är så här innan den riktiga hösten kommer och jag ska flytta hem.
Ha nu en fin helg och njut solen ni som kan. Jag vilar tar det lugnt och gör det jag vill när mannen är borta
Kram Meta

9 kommentarer:

Inger sa...

Så härligt med en dubbeldörr, blir lite gammaldags känsla. Avundas dig som finner ett nöje i målning, jag skulle kunna måla mycket om jag hade lust. Solen lyser med sin frånvaro, bara grått och trist.
Kram

Solstrimmor sa...

Så fint det blev och så himla roligt att planera köksinredning! Det håller på att växa fram ett guldkorn, tror jag minsann!

Trevlig helg!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

Hej Meta!
Det blev riktigt fint med dubbeldörrarna. Kul att planera inredning till köket, tänk när allt är klart, då kan ni sitta och njuta.
Ha det fint /Marika

HWIT BLOGG sa...

Supersnyggt! Längtar tills jag själv kan planera mitt hus och inte bara "hyra"...
Varm kram från Titti

Inger Marie sa...

Hei Meta:)
Flott dør dere har satt inn. Ikke alltid så lett å holde energien oppe, både i hagen og bloggen.
Vi må ikke stresse med bloggen, bare gjøre det om vi har lyst:)
Ha en fin søndag:)

Cat sa...

Fina dubbeldörr :-)
I bland är det bara så att orken inte finns till allt, då måste man prioritera sig själv.
Ha de gott. Kram, catarina

LINDA sa...

Hej!

Jag känner igen den där frustrationen. Det finns så mycket mer som jag skulle vilja hinna med än det jag faktiskt hinner med.

Jag tycker att dubbeldörrarna är jättefina! Skönt att det är fina dagar innan höstflytten ska göras. Din kolonilott verkar vara något långt utöver det vanliga. Så fin!

Ha en fin dag!
Kram
Linda

Erikslundsliv sa...

Dörrarna är jättefina och härligt med glaset så ni får mycket ljus i er stuga!
Nu börjar det roliga med att göra fint inne också!
Ha det gott!
Kram, Ann

Halmhatt och mamelucker sa...

Så fint det blir med dubbeldörr! Vi har en grön på utsidan vit på insidan som gör mig glad varje gång jag går in och ut. Men den väger bly så man får stänga lite försiktigt.
Vi fick designa den själva och den är gjord av ett litet finsnickeri Kerstinbo Snickeri som tyvärr inte finns kvar längre.
Kram Annika