Bloggintresserade

torsdag 14 september 2017

lite av varje

Hej mina vänner!

Tänk att ibland kan det vara härligt att sitta på en veranda och lyssna till ljudet av regn.Det gör jag just nu i skrivandes stund.
Det lyser lite ljus ute i lyktor och även här inne. det blir varmt och gott av ljusen. 

 
Jag tänker lite på hur det kommer att se ut i morgon, Pelargonerna är väl som dränkta katter och det blir till att hälla ur vatten från alla krukfat.

 
Den söta 
Ludvig 
och äppelblossom.
Kommer solen igen så blir det nog bra. Det känns lite tidigt att börja plocka undan dom nu.I år har jag ett stort verandatak att ställa under, då ser jag dom ett tag till.


Kanske det blir svarta oliver på trädet om jag flyttar in det i värmen i växthuset. Eller vad tror ni?????.


 

Det har blommat som aldrig för i sommar. Det vore ju kul om det blev något i alla fall. 

Jag hade ett gräs i den stora cementkrukan vid grinden förra året. Det dog i vinter vilket jag var förvarnad om.
Men till min glädje så hittade jag några små tuffsar i gruset utanför grinden. De har jag satt i kruka och ska plantera i jorden nu tänkte jag då överlever det nog. Det där med gräs har jag inte varit så förtjust i tidigare. Inte sämre än man kan ändra sig ju.




I höstas flyttade det in en ny flox i en av mina rabatter. Jag fick den av grannen som tyckte att de tog för stor plats där.
Trivs de så breder dom allt ut sig bra.

 
I ett annat hörn lever en vit, som doftar såå gott, ett tynande liv. får nog göra nåt åt det i höst.
 


Men den jag gillar allra mest det är den här "Sherbert blend". Den ska få delas på nu i år för jag vill ha fler av den.



Hos min granne finns det massor av bär på Fläderbusken. De mår bra av vattnet som kommer. Då blir de stora och fina. Lite sol med så blir det nog lite gott av dom sen. Ska nog be att få plocka av dom.




Kvällen är sen och John Blund ropar på mig så det är bäst att avsluta här och se vad morgondagen bjuder på.
Kram Meta

4 kommentarer:

Inger sa...

Vilken tur du hade att gräset ville stanna kvar i din trädgård. Pelargonerna gillar inte en massa regn, särskilt inte i kombination med det svala vädret.
Kram

Maribel sa...

Hej Meta!
Ser fint ut hos dig. Floxen doftar underbart, men mina Sherbet blend ser inte riktigt friska ut. Tur att jag har några andra som trivs bättre.
Trevlig helg /Marika

Erikslundsliv sa...

Regnskurar här med idag men riktigt skönt när solen visar sig!
Ha en trevlig helg bland blommor och blad!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

Sköna bilder och javisst, det mesta har regnat bort denna sommar...trist men sant! Jag hoppas på en skön oktober nu!
Kram från Titti