Bloggintresserade

tisdag 29 mars 2016

Min dag idag!

Hej alla vänner!

Ja ha nu äntligen är det min dag. Vi har firat så många dagar så det känns faktiskt som jag skulle vara en "100 åring". hihi

Riktigt så "illa" är det inte men jag knatar på så gott jag kan till den dagen.Puh, det är många dagar tills dess.
 Nu för tiden fyller jag ju år på sommaren hihi.
Det är inte riktigt sommar men väl vår hos mig på kolonin.

Lite gott till maten kan jag snart plocka för min ramslök lever och blir mer för varje år.
Det är många blommor som har vaknat under Påskens fina dagar.
Den mörka julrosen har massor av nya knoppar. Inte bara den utan alla mina julrosor lever och är på god väg.




En av de vita blommar för fullt och Bina älskar att vara där.




Mina randiga våririsar blommar mer än vanligt i år.




En stor tuva av blåsippor har det blivit i år.
De är lite tidigare mot väggen än i skogen här hos mig.


Det var en sol hälsning från mig idag och kolonin.

Önskar er alla en bra och skön arbetsvecka igen
Kram Meta
 

10 kommentarer:

Katta sa...

Fyller du år? Stort grattis hur många eller få de än är :D Hoppas påsken varit fin. Ang snödroppen fick jag lägga mig ner på marken för att fånga den på bilden, vad gör man inte ;) Ha en fin vecka, kram.

Solstrimmor sa...

Grattis min vän till din egen dag! Jag har ju också blivit rejält firad, tack för ditt grattis:) Dock är jag några år klokare än du! Tänk om vi sprungit på varandra i Stockholm...

Önskar dig en härlig födelsedag!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Man ber att få gratulera. Ha en bra dag då äntligen. Vi förstår att Du inte fyller 100 år. Det har du för mycket ork, för att kunna fira.
Men det spelar ingen roll man är inte äldre än vad man känner sig.

Fin och vackra blommor har Du i alla fall.

lycka till med dagen

Erikslundsliv sa...

Grattis och hurra för dig idá!
Hoppas att du har det bra och får både paket och tårta!
Kram, Ann

Inger Marie sa...

Aiaii, som det vokser i bedene dine!
Flotte både helleborus og ramsløk:)
Nyt og kos deg i kolonien:)

BLOMSTERDESIGN sa...

Grattis till dig!
Så många fina blommor du har i fin koloni. Ja, jag är inte så aktiv på bloggen längre. Tyvärr tar det för lång tid så jag har gått över till instagram i stället. Men jag hoppas att jag ska bli bättre på att göra inlägg här också! Ha en trevlig kväll! Kram Therese

Cat sa...

Perfekt sätt att förlänga påskfirande, med en födelsedag till. Stort grattis. Kram, Catarina

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis! Härlig vår hos dig.
Ha det gott
Kram Maria

Växthusmadam sa...

Ja, vilken härlig dag det varit!
Glad vår!

A House With A View sa...

Hipp hipp huurrraaa på födelsedan!! Vad härligt att du blivit så firad :) Och vilken blomsterfägring du möts av på kolonin - vackert!!

Många grattiskramar från aka