Bloggintresserade

onsdag 3 augusti 2016

Vit som snö.

Hej alla sommarvänner!

Sitter nu på verandan och njuter av ett stilla regn. tänk att man kan njuta av det. Har nyligen varit ute och vattnat, det är så torrt att mina växter inte alls mår bra.


I år är det inte mycket till blommor i mina Hortensior.
Den här nyinköpta vita har i alla fall levererat många blommor.





Jag gillar verkligen vita blommor.


Den här krukrosen från i fjol har blommat så mycket och blir bara större och större. Så roligt det är. Den var bara 15 cm då i en kruka på bordet i växthuset. Nu är den en halvmeter hög och så kraftig.Blommorna är från lime till svagt gula. 


Det här är en blomma som jag petar ner lite här och där. Gör
sig bra till alla blommor i andra färg. "Vitpytta" är dess namn.

 Tänk att himlen kan vara så blå....
Med min vita Sommer snow  mot den så är det sommar i kvadrat, som en del säger om sommarn på Tokarp.


Den vita "Astilben" är nog den finaste av dom alla..

Den här överträffar allt tycker jag, när den blommar är det som en vit vägg hos mig.
Min mycket gamla "klätterhortensia"






Den här "Gypsoflian" gillar jag. Så fin att sätta i buketter.












En stor dubbel prästkrage bland de vissna rosorna.






 
Vita pelargoner är tjusigt, men de har lite svårt att blomma tycker jag. Just den här är rätt villig i alla fall.
Köpte en vit Mårbacka förra året det var en besvikelse.

 
 Den här vitlysingen är ett av de sist inköpta vita växterna just nu.
Blev lite snopen när det bara var en stängel som kom upp, tänkte att det var en konstig en.
Den ska få stå i den nya rabatten framför huset. Tillsammans med många andra växter som står på vänt i krukor.


Det här var en del av mina vita blommor som blommar just nu. Jag väntar på några liljor. Det är mycket som är sent i år. Har en röd ros som inte slagit ut än, visserligen är den senare men inte så här sen.

Hoppas ni alla där ute som kikar in har det fortsatt bra i aug. Jag hoppas det är lång tid kvar till hösten kommer.
Kram Meta 

11 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej! Här får vi regn med åska varje dag nu, det börjar vara lite irriterande mycket regn nu... tack men nu räcker det :) Jo skicka din adress på min hotmail min.eden[ät]hotmail.com så ska jag skicka frön till dig ;D

Ha det gott! h. Nina

Cat sa...

Ohhh, så många vackra vita blommor du samlat ihop. Härligt att ha dem blommande samtidigt.
Ha en fin fortsättning på veckan. Kram, Catarina

Maribel sa...

Hej Meta!
Vackra vita blommor. Hortensian är fin, har provat dem ett antal gånger men inte lyckats.
Ha det fint /Marika

BP sa...

Vaddå "inte mycket till blommor". Du visar ju inget annat än just vackra blommor...

Men det är nog skillnaden mellan mig som asfaltbonde som verkligen inte vill ha regn och du som vill ha det...

Kolonilotta sa...

Härligt att få njuta av så mycket fina blommor hos dig när nästan alla mina är uppätna! :(
Men rosa liljor har jag! ;)
Ha en kanon fin Torsdag! 😙

Solstrimmor sa...

Vita blommor är så tacksamma där de lyser upp i grönskan. Måste googla på din Snow Flakes, har aldrig sett en sån tidigare, trodde det var en Summer Snow!

Ha det fortsatt fint du också och än är inte sommaren slut på långa vägar!
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Läste just hos någon annan bloggerska, som skulle ordna fler
vita blommor till nästa år.
Jag älskar att sitta och njuta hos er,
Du har ju toppen fint.
Tack från Hajan

ullie sa...

Älskar ju vita blommor de gör ja alltid :D
de som du petade ner lite här o var den gillade ja o så hortensior är mina favoriter verkligen älskar dem !!

vi får se då om vi kan kika förbi på söndag vilken tid va det ?

kram o fin fredag söta du

Rost och rädisor sa...

Har också en förkärlek för vita blommor. Vitlysingen har lite svårt att trivas hos mig. Kanske vill den ha det ganska fuktigt.
Allt gott
/Anette

Sommerhuset i bakken sa...


Så mange herlige blomster du har ;-) Så flink du er!

Jeg har en "helt ny" hage, men ingen blomster foreløpig. Jeg har ikke akkurat grønne fingre, så synes det er vanskelig å vite hvilke blomster man skal plante. Hvis du ar noen gode tips, tar jeg de gjerne i mot ;-)

Ønsker deg en fortsatt riktig god sommer ;-)

ulla laiho sa...

Det blev en vit hortensia (Annabelle) till slut jag handlade på plantshopen. Jag tycker också det är fint med vita blommor - de passar överallt bland andra växter utan att konkurrera för mycket med dem.