Bloggintresserade

tisdag 23 augusti 2016

Goa vänner!

Hej alla vänner!

Här har det varit några fina och sköna dagar så glad man blir då och får så mycket gjort. Även om jag ju stått för matlagning och fikat de här dagarna. Någon ska ju ha kökstjänsten med.

En dags utflykt blev det till Storloppisen i Moheda.
Kan ju inte säga att dagen började så där jättefint.
Men väl när vi skulle fika vår matsäck  då hade vädret tagit en annan vändning. Resten av dagen bjöd på fin sol och ganska så varmt åxå.
Första stoppet var i Moheda på den stora loppisen.
Vi brukar inte vara där så tidigt annars, men nu var det kö in både vid fiket och det vanliga insläppet. Prick klockan 11 klämtade det i  klockan och alla rusade in.
 

 Inte vi då som tog det ganska så lugnt. 
Det blev inte många bilder denna gången. 
Lite småsaker fick allt följa med hem  


 

Vårt nästa stopp på hemvägen blev vid Öhrs Lanthandel och klockargårdens handelsträdgård.



Här finns så mycket fint och massor av fina blommor. Lite av varje fick följa med hem. Får fota det en annan dag.





Söndagen avslutades med en god middag med ugnsbakad Lax, sås, potatis och vitt vin.
Medans vi inväntade mannen som kom hem sent på kvällen från sitt jobb.






 
Det har nu gått två intensiva dagar här med snickring. För nu har verandan fått både färdigt golvplan och tak över det.


 





Det känns hur bra som helst och jag är så glad att det finns vänner som säger.
" jag tog med arbetskläderna om ni behöver hjälp." 
Sådana vänner är allt guld värda.

 Nu är det målning och pappen på taket kvar att göra.

Igår fann jag den här fina fjärilen hos mig. Det är en "vinbärsfuks".
Jag har sett den förut men inte så ofta. Den är oftast ensam när den kommer.
(stod det)
Det stämmer för jag har bara sett en i taget.


Det börjar bli mer och mer höst i trädgården. Kärleksörten börjar visa sin färg och alla sommarblommor ser färdigblommade ut.Det är dags att göra tomt i krukorna och leta lite höstfägring till dom.Vare sig jag vill eller inte så är det faktiskt så.

Nu är klockan mycket, gästerna sover och det ska jag med göra strax.
Önskar er alla en fin och härlig vecka. med nya äventyr.
Kram Meta 

5 kommentarer:

Malin sa...

Det blir snyggt med verandan, och bra möjlighet att ha lite krukor under tak.
Med denna sommars regn önskar jag att jag hade haft mera sådana skyddade platser för utekrukorna. Vilken fin fjäril, har aldrig sett en sån förr!
Ha de gott!

Solstrimmor sa...

Bra att ni utflyktar också ibland och inte bara jobbar!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Roligt med utflykter! Ja den loppisen hade jag gärna velat besöka :)
Ha en fin torsdag nu...
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Åka på loppis är ju alltid kul och spännande att se om man kan hitta några fina fynd.
Fint med vänner som vill komma och hjälpa er, det uppskattar man verkligen!
Nog är det lite höst i luften, men det är lite skönt det med tycker jag som ju gillar när det blir lite höstigt!
Trevlig helg!
Kram, Ann

BP sa...

Kul att du också gillar loppisar. Vi går på den lokala loppisen som hålls på en gigantisk parkeringsplats vid Galoppfältet nästan varje lördag eller söndag. Hittar sällan nå't, men förra veckan lyckades vi komma hem med två saker.

Handelsbodar besöker vi nästan aldrig. Vi har ju varken hus eller kolonilott utan bor i lägenhet. Å gröna fingrar har vi inte heller.

Fantastiskt hur långt ni har kommit med bygget. Å om väderprognoserna har rätt så hinner ni klart med rubbet. Duktigt jobbat!