Bloggintresserade

lördag 13 augusti 2016

Inte höst än väl.........

Hej alla sommarvänner!

Snart får jag nog skriva höstvänner. Det känns inte alls bra. Mitten av augusti och det är grått och ruggigt, stämmer inte alls och mycket har vissnat ner.

Ändå är det många växter som inte slagit ut än. Min sammetsros har en fin knopp i alla fall.
Kollade lite på bilder från förra året och det är ungefär samma tid då som nu fast det var mycket bättre väder då.


 

Både den här maffiga liljan och de röda liljorna håller tiden.
 





Även om jag nu då tycker att de är sena. Det måste nog vara för att det känns som höst i luften. Och att det är andra växter som är tidiga.


Nu år det nog så att det kommer en härlig Brittsommar till oss i alla fall. Det väntar jag på .






Den här funkin fick jag av dotter i våras.
 Jag har många andra åxå för det finns mycket skuggiga platser hos mig.
 



Den här har så fina blommor. Lite mer kompakta än de andra ljusgrönas  Deras blommor brukar jag klippa av.

Har en som har kraftiga vita blommor och grågröna lite runda stora blad, den gillar jag absolut.

Söndag och snart ny vecka. Dagarna går rätt fort även om det regnar. Att vara ute i trädgården blir bara korta stunder sen får man ta skydd för det regnar rejält när skurarna kommer.

Det blir inte så mycket gjort för mig just nu. I tisdags trillade jag och gjorde illa handen, nog en liten spricka, det gör väldigt ont vid vissa rörelser. Bäst att ta det lugnt så det går fort över.

Hoppas ni alla har det bra och att inte hösten är här än.
Kram Meta 

9 kommentarer:

BP sa...

Ja, för en gångs skull kan jag säga att 23 grader och strålande sol gjorde sitt för oss nollåttor. Alla som har kolonilotter i stor-Stockholm måste ha njutit för fullt. Å det gjorde vi asfaltbönder från Täby också;-)

Hajan sa...

Visst har det ändrat sig, men än får det inte vara slut
på sensommaren eller hur?
Jag vill ha min höst, det är vackra gulröda löv att vandra i
jättekonstigt nu, det var ju badväder i förgår.
Så konstigt tycker Hajan

Cat sa...

Kallt och regnigt har det minsann varit, har knappt behövt använda vattenkannan sen jag började min semester. Från säkra källor har jag hört att havet kylts ner ordentligt, vilket brukar betyda att det enda vi har att se fram mot är britt-sommar. Men det är vädret i ett nötskal, ingen ide att klaga, vi kan ändå inte göra något åt det.
Även här finns en del hosta/funkia, som jag hoppas att kunna börja dela snart. Vill ha fler av de vackra sorterna jag har.
Ha de gott. Kram, Catarina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det känns som man är lite snuvad på den härliga sensommaren som man förväntat sig. I torsdags skrapade jag rutorna på bilen på morgonen och höstjackan satt inte i vägen. Trist tycker jag. Det verkar också som en del växter börjar ge upp, mina stockrosor är bara en tredjedel av vad de var förra året. Men man får hoppas att det rättar till sig så man får lite sol och värme innan det är dags att gå i ide.
Kram,
Regina

Erikslundsliv sa...

Lite vemod känner jag när jag läser ditt inlägg. Höstvemod kanske, men än har vi ju sommar även om den är ganska kylig just nu. Snart blir det nog lite bättre!
Vilken otur med handen, hoppas att det snart blir bra! Ta hand om dig ordentligt nu och vila mycket!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

ullie sa...

Jaförstår att det även måste bli konstigt för dina växter. ATT va Glad ja blev i kväll med klarblå himmel hade du oxå va?
Hoppas det gick bra för maken din på resan tycker man alltid är lite orolig när d är ute o åker även ifall man ve det oftast går bra.

Fin start på veckan vännen o vi hoppas på sol nu då så blommorna blir fina kramiz

LINDA sa...

Hej!

Jag säger detsamma – hoppas verkligen att hösten inte är här riktigt än. Det var inte mer än 10 grader på morgonpromenaden i dag. I förra veckan var det endast fem grader två morgnar. Det doftar höst och till och med låter som höst. Det är nästan så att jag vill hälla solrosfrö i fågelautomaterna …

Kram
Linda

Annes vita rum sa...

Vad hände med härliga Augusti?😕Riktigt höstlikt på en gång blev det.. Gillar inte hösten alls😕 Fina blombilder har du iaf! Tack för titten hos mig🤗Kramiz

HWIT BLOGG sa...

Lite mörkare på kvällarna är det ju men varma och sköna dagar (soliga också!) är det än...det kom en liten regnskvätt idag, sen sol och varmt igen! Men visst är det brittsommar, hösten är på gång...
Fina blombilder från dig!
Kram Titti