Bloggintresserade

fredag 26 augusti 2016

Rostigt och tokigt.

Hej Go vänner!

Det är ju helt fantastiskt så fina dagar det varit. Energin bara sprutar om mig ( i skuggan i vart fall). Klippt gräs klippt ner blommor som blivit så fula av allt regn. Vattnat och bara njutit.
Målat takfot på verandan så härligt det känns. 
 

Var ju till Moheda loppis i söndags. Och naturligtvis hittade jag lite rostigt som fick följa med hem.

Den här mjölkhinken kunde jag inte motstå.


Vår resa gick ju vidare till Öhr där finns en fin handelsträdgård med massor av roliga saker åxå.
Den här klövern hittade vi och delade på. Den har som små lökar som växten kommer från. Skulle behandlas som en innekrukväxt på vintern. Ska bli så spännande att se om den överlever. Blommorna var rosa och rätt stora.


Så var det där rostiga då. Hittar ju alltid nåt. Idag blev det en mamma till mina små äggbarn med vingar.

 


Jag kunde inte motstå det. Nu fattas det en järnstång så jag kan sätta det bredvid barnen. Den jag köpte var för grov.


På blomster fronten hos mig är det inte mycket som händer. De sena höstfloxen har slagit ut och är då större än vanligt. vackra åxå.



Ibland är det tur att jag planterar perenna blommor i kruka.
Jag fick så vackert gula höstrudbeckia av en granne. 
Ska sätta dom i ett av de nya landen tänkte jag. Men......




Så här röda är de.
Nu får de inta en annan plats och det gör inget.
De kanske är gula nästa år. hihi.  



Värmen ska fortsätta  ett tag till och det njuter jag av. Fredag och grillkväll. Det är härligt att kunna få njuta sommaren lite längre..
Önskar er alla en fin fredags kväll
Kram Meta

8 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ser att du varit i mina trakter på Östregårds Antik&Loppis och och på Klockargårdens handelsträdgård. Fina fynd blev det också.
Grillkväll här ockås. Det gäller minsann att passa på. Blir säkert inte fler så varma kvällar.
Allt gott
/Anette

BP sa...

"Now we are talking!" Är totalt tokig i rost och bara älskar den - rosten alltså. Hade också tagit med mig ägget hem och lagt på mitt fågelbo som är gjort i betong och som står på min träkista på balkongen. Dregel, dregel säger jag bara:-)

Cat sa...

Det är verkligen underbara sensommardagar vi har fått. Njuter i fulla drag de här sista dagarna av semestern. Du hittade lite du med ;-) Jag åker nog tillbaka till plantskolan lite senare, eller kanske till våren. Det fanns så himla mycket och jag var tvungen att bearbeta de idéer som poppade upp i huvudet :-)
Ha en underbar helg. Kram, Catarina

Maribel sa...

Hej Meta!
Vilka fina fynd du gjort. Det soliga vädret fortsätter här, men det blåser väldigt, vår gräsmatta är blå av alla krikon som ramlat ner på marken.
Ha en fin helg /Marika

Hajan sa...

Krukan gillade jag med, den får Du ju användning av ,
mycket snygg, Du kan nog hitta på något för den,

Jord under naglarna sa...

Jag ska till skolan nästa vecka och där är det förhoppningsvis mer sommar kvar, men jag har för säkerhets skull försökt suga ur det sista av sommaren den här veckan och njutit av solvärmen! Trevlig helg!

Charlotta sa...

Rostigt är oväntat fint till prydnad. Jag blir fortfarande förvånad över att det är så, eftersom jag är "präglad" på att rost finns på gamla bilar och är både fult och farligt.
Din "rudbeckia" som inte blev gul ser precis ut som min solbrud. Jättefin den också. Ha det gott! ♥


Erikslundsliv sa...

Så skönt med sol och värme igen! Här var det fint igår och riktigt höstruggigt idag, det växlar så snabbt.
Fina ägg med vingar, de har jag inte sett förut och de passar så bra där på din fina koloni!
Ha det fint i veckan!
Kram, Ann