Bloggintresserade

måndag 29 augusti 2016

Att lära ut!

Hej alla vänner!

Har just kommit hem från en liten kursdag med betong gjutning som jag och en kolonivän har hållit i.
Det är roligt när de man har med tycker det är roligt och blir inspirerade.

Vi berättade vad det går att göra och visar en del som vi redan gjort.

Måtten ska vara rätt.
Vi testade en betong som vi aldrig gjort med förut. Den var så där. 
Spännande att se hur det blir. det dröjer ju några dagar.


Några av alstren ser ni här. En del hade redan gått iväg med sitt till deras tomter.


Nu kör vi en ny dag på onsdag.

 
En dag i förra veckan satt den här krabaten på min vägg. Den kröp baklänges ner för väggen.
Har vänt på bilden för att ni ska se bättre.
Jag undrar vad det är??
Har aldrig sett en sådan tidigare.Har någon annan det??

Önskar er alla fina dagar med sol till en vacker 
sensommar vecka
Kram Meta

5 kommentarer:

Cat sa...

Men vad kul och vilket bra initiativ! Perfekt att kunna göra betonggjutning tillsammans och lära av varandra. Tänkte jag också skulle testa, men nu lär det väl dröja till nästa år :o
Ha en fin vecka. Kram, Catarina

BP sa...

Vad kul att du håller i betongkurser. Gick en själv för ett antal år sedan. Älskar nämligen betong. Insåg dock fort att jag inte hade den minsta talangen för betong. Läraren sa att konsistensen när man mixar betong ska vara ungefr som köttfärs. Ooooops, det klarade jag inte. Men jag har köpt på mig massa betong och diabassaker i stället;-)

Å insekten som du fångade är en "Daddy Longleg" (tror jag). Å den är helt ofarligt. Det har jag lärt mig av min engelska make:-)

Gunilla sa...

Så trevligt med betong gjutning jag planerar varje år att göra något i betong men det blir inte av. Jag har gått en utbildningsdag för flera år sedan.
Det finns ju så mycket man kan göra.

Clematisen som jag visar på bloggen är inte "Romantica" för den har jag. Och den blir mycket större i blomningen och är blålila i färgen. Denna går mera åt det mörktröda hållet och har spetsigare blommor. Jag kanske hittar namnet någon gång. Jag har köpt den på Plantagen så de kanske har den nästa år.

Ha det gott och nu gäller det att njuta av de fina höstdagarna.
Höstfärgerna är ju som en andra blomning när de nu börjar komma.


Gunilla

Ingmarie We sa...

Vad duktig du är Meta, som kan hålla kurser i betonggjutning.
Kul att du gillar hortensior också. Gräver ner dem på hösten och hoppas att de överlever vintern. Ha det bra.

Maribel sa...

Hej Meta!

Jag kallar den harskrank.
Trevligt med betonggjutning, du får visa upp vad det blev.
Ha en fin söndag/Marika