Bloggintresserade

tisdag 30 augusti 2016

Mitt i veckan.......

Tjingeling mina vänner!

Dagarna går,nu är det mitt i veckan och det händer lite av varje här. Solen lyser och det känns ganska så bra. Gjuta betong är kul speciellt när man ska lära andra att göra det. Nästa år blir vi nog många fler som kommer med.


Det är inte något att klaga över med skörden av mina rödbetor. Årets skörd och skillnaden mot förra årets skörd. 
 

 Lite skillnad kan jag säga.



Igår fick jag hem min vinst som jag tog ut från Granngården. 
Om ni minns så vann jag 500 kr från Granngården hos 
Minna

Det blev en Grensax av modell större.
De jag har här är så dåliga, har plast fäste och det går sönder. Nu satsade jag på Fiskars. Få se om det håller vad det lovar.
 
Om inte annat så är den snygg åxå.



Tänk att de små krukrosorna man köper på vinter och vår kan ge en så stor glädje även på sommaren.

Här hos mig är det några rosor som inte har slagit ut förrän nu. lite sent kan jag tycka. 
En vit klängros som jag klippt ner till fotknölarna. Kanske inte så konstigt att det dröjer med blomningen då.



De här fröställningarna från Blomstermoroten gillar jag skarpt
Rätt bra att den är njutbar även då.

 Blev ganska så förvånad när jag fick se att det blommar i mina Julrosor.
Den här är dubbel vit med prickar. Står i kruka för att invänta sin plats till vintern.





 I mitt växthus känns det som höst. Tomater och gurka är färdigt för denna säsongen. Nu börjar jag längta till nästa odlingsår.

Åren går och det känns härligt att vänta på nya tider och nya grödor.

Det kommer nämligen att bli lite mer odlingsyta nästa år här på kolonin.

Önskar er alla en fin och härlig mitt i veckan
Kram Meta

7 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Så fint i ditt växthus! Blomstermoroten är väl en riktig favorit.
Jag sådde men de har inte kommit upp. Köpte en liten bukett på torget i lördags med bl. a Blomstermorot och Dahlia.
Kram Annika

BP sa...

Alltså - det är ju bara tisdag. Trodde att onsdag var mitt i veckan;-)

Ja, din rödbeta till vänster är verkligen ett bevis på hur underbart den här sommaren har varit jämfört med fjolårets.

Fiskars är ett märket med extremt bra rykte. Så den grensaxen är inte bara snygg utan lär kapa många grenar också:-)

Rost och rädisor sa...

Vad är det jag hör... lite mer odlingsyta... vacker
musik en en trädgårderares öron!
Håller verkligen med om att blomstermoroten är snygg. Gillar den från knopp till bollavslut.
Ha det så gott
/Anette

Annes vita rum sa...

Grattis till vinsten! Så rätt person som vann för det verkar som om det finns "gröna" fingrar där:)
Ha en fin dag! Tack för titten hos mig..Kramiz

Erikslundsliv sa...

Så kul att du vann! Grattis!
Ja, nu är det lite höst i luften och det känns riktigt skönt tycker jag.
Jag avslutar sommaren med en vecka i Kroatien, och sen blir det höst för mig. Mysigt båda delarna eftersom jag gillar hösten!
Ha det fint!
Kram, Ann

Inger sa...

En bra grensax är viktigt, tycker Fiskars har bra grejer.
Kram

Merja sa...

Fint med blomstermorot! Många har skrivit och hyllat den på bloggarna. Kanske blir det nått för nästa år:)
Låter spännande med mer odlingsyta.
Ha det gott!