Bloggintresserade

måndag 14 november 2016

Grå, grå eller gråast.

Hej mina vänner i ruskvädret.

Jo men jag tycker nog att det var finare och skönare när det var snö och lite kallt.
Idag har det varit gråare än gråast.
Det började något så där bra lite glimtar av solen kom det på morgonen. Hade lite ärenden att uträtta. 
 
 Jag var och hämtade glasen till den här fina lampan jag fick av vår farfar för ett tag sedan. Nu vet vi vad den ska hänga och då var det dags att göra den i ordning.
Placeringen får ni se när den hänger där.
Gjorde en annan beställning med men den får ni se när den har kommit.

Sen bar det av till kolonin. De gräver ju för el där och jag är rädd att de ska gräva vid mitt hus. De har grävt där tidigare och då gick muren sönder och det blir värre för varje år. Så där får de inte gräva och som tur är så ska de inte göra det....
Så var det ju det där med supermåne då. 
Mer än så här får jag nog inte se den. Här är så grått och regn både i går kväll och i kväll.
Bilden är från i fredags em över Vättern när vi var vid stranden.
 

Tänk att det finns lite blommor kvar än. Hittade en så fin röd ros. 
Nu smälter snön och det går att vara på kolonin igen. får nog bli en dag i veckan, Det är kul att träffa vännerna där och göra en fikapratstund även fast det är vinter. Vi upphör ju inte att leva för det.
När jag åkte hem idag var det så grått att det inte syntes över till andra sidan av Vättern.



Önskar er alla en härlig vecka med mycket mys, det behövs med rusket utanför fönstret.
Kram Meta

7 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken underbar ros! Man kan behöva nåt sånt som kan ge en lite uppmuntran i gråvädret!!
KRAM - Susie

Erikslundsliv sa...

Supermånen missade jag helt, alldeles för mycket moln i vägen tyvärr.
Vilken fin lykta, gammaldags och helt i min smak.
Tänk att det fortfarande finns blommor hos dig! Så fint!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Inger Marie sa...

Hei:)
Så flott stor måne du har fanget:)
Ja, dagene er korte og grå nå, men idag skinner solen og alt er bare fryd:)
Tenk om du kunne kommet på vårt juleverksted...men som dusier det er nok litt langt:)
Fin uke videre:)

Cat sa...

Nog är det grått alltid, men din ros är vacker.
Ha en fin vecka. Kram, Catarina

Stugan på fjället sa...

Fin ros!

Kolonilotta sa...

Vilken otroligt vacker bild på super månen. Där lyckades du verkligen!
Kram.

Unknown sa...

Se den månen ja så flott, nydelig rose også.
Her har tåka og plussgradene kommet så snøen har gått igjen, ja ja sånn er jo november.

God kveld til deg.