Bloggintresserade

torsdag 12 juli 2012

Pioner, nävor och lavendel

Inget är som väntans tider!

Kan man säga "visst gör det ont när knoppar brister" fast det är juli månad? 











De här pionerna har jag flyttat från min tidigare odlingslott. Det är en "Sarah Bernardt", en Bowl of beauty och en vit "White Wings".
 








"White Wings" blommade med många blommor förra året men nu bara en, är inte ovanligt att det blir så när de flyttas få se vad som händer nästa år.
Jag har nämligen en vit "Duchesse de nemoures". den har inga blommor i år. Hoppas nu på nästa säsong

Jag har en favoritväxt till det är nävor, det finns ju så många olika sorter.
Här är en vit "blodnäva"
Jag har också en "Brunnäva" (överblommad) 
På min mor och fars gård fanns det nävor som var lila och mycket höga, skulle vilja ha tag på den men har inte lyckats än.Vet ju inget namn. Kanske nån av er kan hjälpa mig?
 




Den här lilla näven är så söt, den har mörkare rosa nerver i blomman

Det märks att det har regnat mycket i vår och sommar för alla växter ränner iväg och blir stora, det kan ju vara bra för då ser man hur de nyplanterade kommer att te sig. Även fingerborgsblomman är hög och ståtlig i år.

Kramar Meta




Inga kommentarer: