Bloggintresserade

måndag 2 juli 2012

Dalarna 2

 När jag var i Borlänge var det Peace-Love festival.
Det var massor av folk och mycket bra musik.
En av de första kvällarna slog Åskan ner bland camparna och det var ju inget trevlig början kan man säga.

Det här är en av scenerna där bl.a. Roxett och Winnerbäck uppträdde.

Det fanns en ännu större scen som visst var störst i Sverige, det behövdes en par hundra pers för att bygga den.

Vi hade turen att kunna sitta hemma på balkongen och lyssna på alltihop.
Skönt att slippa trängas bland alla mer eller mindre påverkade människorna. Tyvärr så blir det ju mycket fylla och droger vid såna här festivaler. Men jag måste säga att det har jobbats mycket på att få det att funka på alla sätt, plastsäckar på lyktstolpar och på alla möjliga ställen för skräp  Massor av folk som arbetar under hela festivalen med säkerhet och sjukvårdshjälp.Bussar till sjukvårdsinrättningar både i Falun och Borlänge.
Vill ge arrangörerna en eloge för ett bra arbete.


Eftersom jag besökte några loppisar så blev det lite prylar som jag behövde och inte behövde men som var kul.

 En av mina passioner är ju glas.
både dricksglas av alla slag, då gärna med gravyr och annat bruksglas.
Här har jag hittat fyra " ölglas" med en fin gravyr på. Besticken har jag äntligen bestämt mig för( då är de inte lätta att hitta,innan fanns de överallt tyckte jag)Det blev en assiett med stjärnmönster i mitten också "I like"



Mattan och tre små dukar fin flaska ljuslykta att ha ute på bordet, och en skopa till mina småstenar.


Lite leksaker till barnbarnen blev det också.



Det här överstycket till en klocka skall vara till nåt annat hos mig, ni får se när det är färdigt.

 

 Ett rostigt och ett svart ställ till blommor kan man ju inte få för mycket av,inte om man som jag älskar blommor här med två Dallimore pelargoner
Har en sak till men den får ni se en annan gång.

 Det blev också blommor, några rosor och lite perenner som jag önskat mig. En del tycker väl att man är galen som köper Lupiner men jag gillar dom till midsommar, som en glad uppstickare i rabatterna.

Regnbågslupin,gallery red..Lupinus regalis
Jag hittade två lupiner som jag gillade, den röda och en gul som inte hade någon blomma.(Regnbågslupin,Lupinus Gallery Yellow)
Chapeau de Napoléon.
Nu äntligen har jag hittat min ros med stort Min  den har jag letat efter länge och på många plantskolor. Den har bytt namn till "Cristata", därför var det så svårt att hitta den.

Rosa Mundi (Polkagris rosen). Den rosen blev mitt barnbarns ros hon  var med och tyckte det lät som ett roligt namn på en ros.( har ju två barnbarn till som ska välja rosor sen är det fullt i landet)
Det blev en vit låg ros också till nya roslandet.Diamond Border Pouldiram.(N) Dessa två rosor har inga blommor än så jag får återkomma med bilder senare.
Dicentra Formosa Aurora

Det blev ju några perenner också.
Ett vitt Fenrikshjärta av den stora sorten.
En stor vit klocka, violruta och en brokbladig backtimjan.
Thalictrum delavayl
Campanula oersicifola
Thymusserpyllum rosa



Det blev ett långt inlägg denna gången hoppas det var intressant så ni orkade med det.
Varma Sommarkramar Meta

Inga kommentarer: