Bloggintresserade

måndag 30 juli 2012

Bygga

Hej ni alla fina!
 Här är inlägget jag hittade som inte kom med, det passar ju nu istället.

Nu ni nu börjar det likna nåt. 
En kväll kom golvet och  plintarna till förrådet hit.




 


Det är ju inte regnfritt kan man säga så vi har tagit hit tält för att kunna måla väggarna som är i hela block, eftersom det regnade så mycket så var det bästa lösningen att göra väggarna inne i verkstan och ta hit dom för att måla



Nu är stommen målad Svart så klart



Nu har vi rest upp väggar och satt fast i golvet så dags för taket.


Syster och svåger från Gävle kom på besök för att hjälpa till. Det blev ett långt uppehåll i arbetet för det vräkte ner regn hela kvällen,så vi satt på verandan och åt en god middag istället. Det fick bli mer snickra nästa dag.
 
Den här fina paprikaplantan fick jag och jag lovar att de är goda.









Vi tände våra fotogen "ufon" som vår dotter kallade dom på 80-talet. de är rostiga och fina nu.




Jag föredrar Amaretto framför Wiskey senare på kvällen till kaffet. För att ladda inför morgondagens snickrande. För regnet det bara vräker ner. De där metrologerna har lovat uppehåll i morgon Undrar om det går att lite på.?


           Kolla loppiskopparna. Mumma för mig, så jag får ut och leta fler leta.

Kommer mera kalender i  morgon
Kramar Meta






Inga kommentarer: