Bloggintresserade

onsdag 17 oktober 2018

Återvinna - merjobb

Hej alla vänner!

Vilket härligt väder vi har ikväll hade jag nog kunnat sitta ute hur länge som helst. Det är mörkt som i en burk här, inte ens ljus räcker att lysa upp ute. Lampor har vi dåligt med. Får nog tänka över det tror jag.
Dagarna rullar på som vanligt just nu.Mannen försöker hinna med lite på stugan innan han åker till arbetet. Jag målar inne i stugan och röjer i landen. Det är en bra fördelning tycker vi.


Idag fick mannen upp de första 2 fönstren  på verandan.  Det ska sedan upp lika på andra sidan.
Fönstren är de som min mamma och pappa hade på vårt hus när jag var liten. Innan det byttes ut till Kopplade fönster som man sa då. 
När jag skrapade dom såg jag att de också hade varit röda från början.Nu är det bara glas och kitt som ska till innan de 2 andra kommer upp.
Nåt som är härligt tycker vi, är de gamla glasen som nog är 100 år trodde glasmästaren, när vi skulle ha ett till. De är ju så tunna och nästan oundvikligt att nåt går sönder när man ska ta bort kittet.
 
Vi har återanvänt en dörr till entrén åxå. Visst är det bra att återanvända saker. Det är bara det att det är mycket merjobb med det.
Trodde att jag bara skulle göra rent och måla karmen men där tog jag fel. 
De som målat innan hade inte gjort ett bra underarbete, så färgen sprätte iväg när jag skulle slipa bort den glatta ytan. Det var bara att försöka få bort allt innan jag kan måla.
 

Nu är  alla brädorna till dörr och fönstersmygarna också grundmålade så det blir nästa jobb för mannen. 



Idag blev det bara från vår uppbyggnad av vår stuga.
Det är det som livet kretsar runt just nu.Det är så härligt att vi kan bo kvar på kolonin så mycket lättare att hinna med det man vill göra då. Det blir nog inte så många veckor till skulle jag tro innan vattnet stängs av och då flyttar vi hem.

Önska er alla som kikar in en fin och bra mitt i veckan kväll och en fin torsdag
Kram Meta  
 

4 kommentarer:

Hajan sa...

Oj så länge sen jag var här ch hälsade på- Var tusan har alla dessa veckoror tagit vägen ar inte varit på topp, så jag har inte gått runt hos Er alla.
Vill bara gratulera till allt Ert jobb, var köper Ni Er energi ifrån.
Ham ha det är ingen ide att jag får reda på det, skullen inte orka hälften av vad ni Gjort.
Lycka till i fortsättningen, från gammel-bäggab bland bloggarna,

Solstrimmor sa...

Ni gör ett bra jobb och får det verkligen fint. Kul med fönstren som kommer från ditt barndomshem.

Höstkramar från Eva-Mari

gardenpot sa...

det är ju super att kunna återanvända, allt för mycket användbart kastas idag. kram stine

HWIT BLOGG sa...

Åhh ni är så duktiga och det blir ju sååå fint! Bra jobbat! Fönstren blev jättefina...
Jamen lördag igen, dags att inta soffhörnet för lite vila.
Kram från Titti