Bloggintresserade

måndag 8 oktober 2018

Ruggigt och liten uppdatering.

Hej mina vänner!

Kallt och ruggigt är det här på kolonin. Som ni vet har jag skog på ena sidan. Jättebra i somras när det var så varmt. Nu hade jag behövt lite mer sol på em åxå ,men då skymmer skogen den.

 

Det är rätt skönt att vakna varje morgon och se den dubbla snöflingan vara lika fin, nästan finare än i somras.




 
Annars börjar det mesta skifta i rött nu.
Blåbärsbuskarna är nog rödare än vanligt tror jag.






Det här gråa och fuktiga gör att det är lite jobbigt att vara ute, värken tar liksom över. Nu hoppas jag verkligen att de inte luras om att det ska bli fint väder i nästan en hel vecka.
Jag har en hel del kvar att göra i rabatterna och att plocka undan.Det närmar sig den dagen då vi måste flytta hem för det är rätt jobbigt att bo här utan vatten.

I vilket fall som helst så blev det lite gjort inne i stugan under helgen.

 Innanför dörren har mannen lagt plattor av älvdals sten 
(de fanns i gömmorna)
 Borde kanske varit lite mer men det fanns inte fler.
 

Jag har isolermålat, för kvistar, all pärlspont till köket.  Det känns jättebra. Har åxå varit och köpt den färg som ska vara där.


Inne i sovrummet är det bara tapet och golv kvar. Känns åxå skönt.

I morgon är det taket  och väggar i hallen som ska få sitt ytskikt.
Det känns skönt när nåt blir färdigt.

Ibland önskar jag att jag hade ett trollspö som jag kunde svinga så att allt blev färdigt nu, tycker att det tagit väl lång tid.
I vilket fall som helst så önskar jag er alla som kikar in en fin och bra vecka
Kram Meta

3 kommentarer:

gardenpot sa...

vad roligt att se vad ni pysslar med, vi har det lite som ni, kan bara bo på sommaren och har inget vatten, men vad man älskar sin trädgård ändå :)

LINDA sa...

Jag lyckas nog så bra med basilikan för att den står i vinterträdgården. Sommartid får den bara spinn på grund av den torra luften, men så här års går det jättebra.

Jag kan bara svara för min pelargon och den trivs jättebra. Det ena problemet är att den står i mitt sovrumsfönster eftersom jag älskar att titta på den. Jag måste ta mig i kragen och ställa ut den i växthuset så att den får de där svalare temperaturerna som jag har hört att sorten behöver för att vilja blomma till våren.

Det ser ut som om det går framåt på kolonin. Här har det också varit ruggigt i veckan, men från och med i eftermiddag ska det bli solsken och nästan sommarvärme. Ser fram emot det.

Kram
Linda

Cat sa...

Naturen bjuder verkligen på sitt finaste fyrverkeri av färger just nu, det gäller att passa på att njuta för vid nästa köldknäpp är det kanske över.
Ni jobbar och jobbar och jobbar, måtte ni snart vara klara :-)
Ha de gott. Kram, Catarina