Bloggintresserade

lördag 28 juli 2012

En rundvandring bland mina blommor.

Efter allt regnandet och åskan idag så gick jag en runda med min kamera för jag fasineras så över hur allt växer(så det knakar kan man säga)

Den nya klätterrosen höll vad del lovade med sina vackra blommor det kommer några knoppar till.
"madame Alfred Carrier"
Har två olika kärleksörter från tomten men de har växt och blivit så stora att de knappt får plats där de står.


Det kommer att bli massor av björnbär på min buske den är jättehögt över ställningen.


Så stora blåbär har jag inte haft tidigare.De är som nonstopp i storlek.
 Den blå vindruvan har växt sig dubbelt så stor från förra året. Tyvärr blir det inte så många klasar med druvor får nog vänta nåt år till efter flytten.
Den är mycket vacker och tät den rosa sedumen som jag fått från andra kolonin.


 Årets perenn Bolltisteln är nog 2 m hög tror jag.
 "Bonika" rosen har massor av knoppar och är en meter hög brukar inte vara så hög.
Jag har röda och gula hallon, de är stora som fingerborgar men har ändå mycket smak. Imorgon blir det en paj av dom.


Lavendel och murgröna trängs under stamkrusbäret.
Mina vita vinbär har vuxit 50 cm i sommar lika så den röda. Blir det bär på allt det nästa år får jag nog ställa mig och sälja någon stans.

 Den nyaste rosen från Öhr (Night Light)har nu en blomma utslagen och ytterligare knoppar på gång. Den var lika vacker som jag föreställde mig den, kan bara tänka mig hur det blir nästa år.
 
Den här dagliljan har jag fått av min väninna, hon var inte nöjd med färgen och då delar vi med oss, jag blev glad för den passade perfekt bland mina gula blommor.
Till sist en balja med vita pelargoner som väntar på solen i morgon för att slå ut.


Varma kramar till er alla på måndag är min sista semestervecka.
Meta

Inga kommentarer: