Bloggintresserade

torsdag 24 oktober 2013

Blommiga fredag

Hej alla vänner!
Nu var det en härlig fredag igen och naturligtvis med          
    Blommiga fredag.


Nytt huvudbry blev det.... " När växten själv får välja"
Har jag några bilder på det  få se nu då.......


Jag hittade en bild i mitt arkiv av några Kungsljus och det är ju en blomma som frösår sig lite var stans i min koloni.

 





 Den här vallmon den vet jag inte vart den kommer ifrån






Den har bara flyttat in på min koloni från ingenstans. 
Så den har ju valt helt sin egen plats att förgylla tillvaron för oss.


Det var mitt bidrag till 
Blommiga fredag 
Går ni in där hittar ni massor av blommor som valt sin egen plats att leva på.

Ha en härlig fredag
kram Meta

24 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Roligt med sånt som försår sig själv. I höst blommade en limefärgad blomstertobak. Den hade jag i mina utekrukor för två år sen:-)
Kram,
Regina

amo sin blogg sa...

Nydelege blomster.
Det er så godt med slike som ordnar seg sjølv og krev lite av oss :)

Klem frå Anne-Mari

TittisTrädgård sa...

Vilken söt vallmo, en sån får gärna flytta hit till mig också!/ Kram Titti

Lisa sa...

Det var helt klart två självväljande typer :-) Vad fin din vallmo var !
Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård

Berit sa...

Härlig vallmo som flyttade in till dig.
Ha en underbar dag!!

Hajan sa...

har bara en inglasad balkong så
här är det bara jag som sår.

Vackra bilder, jag älskar kolonilotter, så himla fint.
kram från Hajan

Ninnis sa...

Vilken trevlig växt som valde din trädgård....=)

Trevlig helg !!

Kram Ninni

Cat sa...

Härliga, somriga bilder. Helt ljuvlig vallmo.
Ha de gott. Kram, Catarina

Our photos sa...

You have make beautiful photos!
Greetings, RW & SK

Vardag och flärd sa...

En underbar vallmo! Var rädd om den och ta frö!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

trädgårdsdrömmar sa...

Kungsljusen är bra på att hitta nya platser i trädgården och dom flyttar gärna in till grannarna.
Kram.

Gunilla sa...

Fina växter som flyttar in i rabatterna är inte fel.
Vallmo och kungsljus är ju härliga växter bara man håller lite koll på frökapslarna .

Trevlig Helg

Anita sa...

Men vilken vallmo ... en riktig snygging skulle jag vilja säga. Förstår att den förgyller er tillvaro för är verkligen läcker med sina dubbla färger.

Ha en trevlig helg!

Kristinas oas sa...

Fin vallmo, en sådan har flyttat in hos oss också. Men det gör inget. Den är ju en snygging i trädgården. Kram Kristina

Hélena sa...

Jag älskar när växter hittar in i trädgården av sig själva. Så söt!
Kram Hélena

LINDA sa...

Det är så fint med vallmo. Jag lyckas aldrig, men i vår ska jag strö ut frö lite här och där och hoppas på blomning. För hur svårt kan det egentligen vara?

Kram
//Linda

Vivian Tisting sa...

Härligt med frö som kan sprida sig och göra alldeles som de själv vill.
Ha en trevlig helg
Vivian

Villrose sa...

Nydelig valmue! Kongslysene sprer seg litt mye, selv om de er staselige.

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Alltid lyckat när de får komma som dom vill, till vissa gränser förståss men hos dig blev det fint!
Ha en fin helg!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Vilken underbar vallmo som valde er plats som sin.
Härligt!
Ha det gott!
/Katarina

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Oplanerade immigranter kan ju bli fantastiska tillskott som man blir riktigt glad av. Vacker vallmo! Ha det gott! /Carina

Veronica sa...

Det kan verkligen bli perfekta kombinationer när de oplanerade kommer in i rabatterna. Inte alltid lyckat men ibland riktigt....Lyckat! Den första kombon är grymt snygg!

Kram

Maribel sa...

Vallmon har en härlig färg, den är somrig och fin. Själv har jag en som kommer upp på de mest underliga ställen, försöker flytta på dem, men de vill inte.

Rosor och ruiner sa...

Härliga o somriga bilder på blommor som gör lite som dom vill ;)