Bloggintresserade

fredag 6 juli 2012

Konstig lök

Vad är detta för konstigt??????


Sådana här lökar hittade jag när jag skulle klippa ner en sort av mina tulpaner.De sitter vid nedersta bladparet mot stjälken. Undrar om det kommer att bli nya tulpaner eller vad de är till för? Jag har stoppat en del under jorden,några sitter kvar på sina stjälkar. Dessa har jag klippt av och stoppa ner till löken i jorden för att se om de får rötter.

Är det någon som kan lösa min gåta om vad detta är??????
Snälla hör av er i så fall.





Jag tror inte att barn tycker att det finns nåt som är så roligt som att leka med vatten, här är mitt ena barnbarn i full gång.
När kvällen kom satt jag i min vilstol en stund innan jag kröp till kojs.
När jag satt där så undrade jag över vad det var som doftade så gott, 
Det var min klätterhortensia, den är nog från då huset byggdes för stammen är nog en 8 cm i diameter men nerklippt många gånger skulle jag tippa på, den klänger på staketet mot vägen så den dämpar ljudet en hel del.Jag tycker den är så vacker.

Godmorgon på er alla!
Kram Meta

Inga kommentarer: