Bloggintresserade

måndag 23 juli 2012

Passion


Antar att ni vid det här laget har räknat ut att mina passioner är pressat glas och gamla textilier när jag går på loppis


Vi stannade till på några ställen efter vägen och kollade in vad som fanns. Vi hittade  både roliga och fina saker. Det blev ingen storhandling på resan men några fina grejer fick allt följa med hem.












De här fina träaskarna hittade jag till mina barnbarns leksaker. 
Ett pennskrin( måste lagas) Ett plockepinn i träask och ett skrin till kritor, sudd och sax.




En liten kakduk i rött
(favorit)broderi
Gick in en sväng på Hemtex  där fann jag en fin löpare till Margareta fikat på fredagen.






Monogram är ju en favorit. Jag hittade två fina ett rött och ett vitt. Har svårt att hitta något med M,och A, antagligen är det vanliga
förstabokstäver i namn.










 
 I Växjö fann vi en affär som sålde både ekologiska matvaror och lite loppisgrejor. Där hittade jag en sydd remsa i "Hardangersöm" Har en stor förkärlek för den sömnaden.( kommer i sin rätta miljö senare) Jag köpte en flaska med vaniljextrakt, det är bra här i stugan. Här är rätt fuktigt och då klibbar såna saker ihop sig.

Det blev några saker till men de får ni se senare.

Fortsatt sommar värme med kramar från 
Meta





Inga kommentarer: