Bloggintresserade

tisdag 17 juli 2012

En liten resa del 1

Vårt första stopp på vår två dagars resa som min dotter med bloggen mittnyavitaliv.blogspot.com och hennes dotter och jag gjorde tillsammans i sommar var på en handelsträdgård som ligger i Öhr strax innan Växjö från Jönköping.
Här finns många fina växter, träd och blommor. Naturligtvis kan man  handla div. annat till trädgården där.

Det finns ett fik där de serverar mackor och fikabröd. Även en lättare lunch kan man få.






Vid parkeringen, mot ett plank, fanns denna stora klematis(summersnow)
Tänk när min blir så stor, längtar.


Vilken stor blomma denna Agapantus har. Undrar om det kan bero på att mina står ute denna regniga och kalla sommar som mina blommor är så små.


De fina skålarna och krukorna var faktiskt svarta och inte grå.( Sorry)Det var så fina effekter med den gula klöverblomman och rostiga ställen till det svarta.( ni får tänka er det)

Lite interiör bilder från shoppen. Kolla in tanten på gungan, skulle va kul att ha på kolonin i nåt träd ( som jag inte har)




Här hittade jag min flerfärgade klätterros" night light" den är planterad och har stora knoppar som nog slår ut om det kunde bli lite mer sol nu!!!!! Lovar ni ska få bilder när den slår ut.
Det fanns även lite vitsippor kvar en blå" Anemone nemorosa Royal Blue" och en lila "Anemone nemorosa Robinsonlana" En nätnäva"Geranium renardii" fick också följa med hem. De är alla planterade så nu är det bara att vänta på blommarna.Lovar ni skall få se.

Kramar Meta

Inga kommentarer: