Bloggintresserade

söndag 8 juli 2012

Mer från resan


Glädje


Vem skulle inte bli glad av att torka upp efter disken eller smulor på bordet med den här fin disktrasan.

Jag har en stor passion för stenar, var jag än är så letar jag fina stenar.
När jag är i Dalarna så besöker jag alltid nåt stenbrott där det finns runda fina stenar. 
Det finns ju verkligen användning för stenar i min trädgård.
 Det är inte lika lätt nu att hitta stenar där, antagligen för att det är så populärt med stenläggningar.( de vill väl sälja dom)
Det regnade så mycket att det inte var så kul att plocka sten så det blev inte så många den här gången.



Jag lovade ju att visa en annan sak jag köpte i Dalarna och det är den här ställningen till handfat. Jag har ju ärvt porslinsfat från mina föräldrar så de får stå i den (vet man skall ha plåt) Ojdå det var lite för svårt att plocka fram fatet ni får se det en annan gång.



Det skall få stå i mitt växthus när det kommer upp.
En sån här sommar längtar jag verkligen tills det kommer upp.
Då var det en regnig dag igen sitter här och bloggar med lite tända ljus och längtar efter solen.

Blöta sommarkramar Meta
 










Inga kommentarer: