Bloggintresserade

lördag 14 juli 2012

Min ingång

När ni kommer till mig så har jag en "New Down" ros som klänger sig ut genom staketspjälorna och hälsar er välkommen.


 
Den är så vacker.
Blir så glad av att se den när jag kommer till kolonin.


 Vi har inget gatlyse här på området. Det får var och en lösa efter sitt sinne. Jag har valt att ha fotogenlampor från Granit. Har 3 st. men skall nog ha en eller två till tror jag, det är ganska så mörkt längst ner på min gata.



 Innanför porten möts ni av en hönsfamilj gillar ju rostiga plåtsaker( vi får ju inte ha levande höns här) Då blev det här ett bra alternativ tyckte jag.

På vänster sida finns en bänk med lite pynt, ett hus för ljus, en myra i plåt och ett av mina olivträd.
 
En kruka med en dubbel petunia( är ingen älskare av petunior men denna går hem) Denna sommaren är inte bra för petunior de gillar inte regn så den är inte så vacker.
Och naturligtvis en ros, denna är från kolonin lite ovanlig tycker jag färgen skiftar lite beroende på vilket ljus det är, den är mörkt rosa med lite ljusare fält

Välkommen in Önskar Meta

Inga kommentarer: