Bloggintresserade

tisdag 15 januari 2013

Vinterdag vid änden av Vättern.

 Hej alla fina vänner!

Först av allt vill jag skicka ett Tack till alla er som kar lämnat en kommetar hos mig! Det gör mig så glad när jag ser alla er som tittat in till mig.  

Idag skall ni få följa med på en tur till spetsen av Vättern
Här finns en lång Pir, där det på sommaren är fullt av folk på alla restaurangerna som finns där.
Idag var det lite blåsigt och kyligt här nere och jag var ensam besökare.






 Fontänen står i kanalen mellan munksjön och Vättern, den har en iskrage längst ner vid vattnet.




Lite kul med isen som har formats av vinden i räcket.

 
Längst ner på Piren finns en lång soffa. Den såg inget inbjudande ut med all is men på sommaren är det många som sitter där i solen.
                                                  
Det här var en liten hälsning från ett Kyligt och isigt Jönköping. Får nog återkomma i sommar med fler bilder från vår (playa) strand.Idag snöar det.

Ha det bra, var i världen du än befinner dig.
Kram Meta

13 kommentarer:

Elin sa...

Dette så kaldt ut! Morsomt med isen som står ut fra rekkverket. Tenker det er en flott plass å være på sommeren. Kanskje du kan vise sommer- og vinterbilder av det samme motivet?
Ha en fin dag!

samson sa...

Härliga Piren
att sitta på soffan äta en glass kolla på båtar och folk en varm sommardag underbart
ha det så bra
maggan

Mariane sa...

Wow Meta, det må være helt fantastisk at kunne få lov til at fotografere der. Med alle de istapper og sne og is .... Jeg kan tænke mig at det også er meget smukt om sommeren. Tak for dit besøg hos mig. Flotte billeder!!!

Tidevarf sa...

Hej Meta,
Kul att du tittat på min blogg och lämnat en kommentar. Du är så välkommen.
Ska kika runt lite hos dig med.

Ha det fint.
Kram
Anneli

Irma sa...

Kauniita kuvia olet löytänyt:)

Sabelhagens Olivlund sa...

Vackra bilder!! Här har det snöat lätt hela dagen.
Ha det gott.
Kram Maria

Jannibele sa...

For en praktfull dag du har fanget ved Vättern! Kaldt hos dere tydeligvis. Ha det riktig godt!

Unknown sa...

Vilken trevlig hälsning, både från Jönköping och hos mig!
Ett soligt vinterHindås hälsar tillbaka!
Kram Allis

tomeighm sa...

replica bags lv replica bags aaa quality replica bags qatar

Unknown sa...

visit this site replica bags Click This Link replica louis vuitton read review replica louis vuitton

tathiez sa...

web buy replica bags online website link Ysl replica handbags visit this site replica gucci handbags

mcneyse sa...

cliquez maintenant Celine Dolabuy ressource sacs de répliques AAA contenu utile sacs de répliques

phynel sa...

o2i33s9i18 t8k11y4r02 q9n45p1a98 w0j44f5v16 v5h47y4f79 m8e26t6g32