Bloggintresserade

onsdag 4 juni 2014

En dag utan regn men ingen sol

Hej alla vänner!

Vilken härlig regndag vi haft här. Det känns så fräscht och rent över allt. Det kom 14mm mycket bra, skulle nog behövas lika mycket till och det kanske vi får i natt och i morgon.De varnar för det.
 
Idag har jag varit rätt mycket i mitt växthus.
Jag sitter i min stol. Vilar och filosoferar över hur jag vill ha det.
Det gör mig så glad när jag ser att det kommer blommor på mina små sticklingar jag har.Några vet jag inte riktigt hur de ser ut för det har jag glömt.Så och med namnen, de kan jag leta fram i min andra dator från förra sommaren
Den övre går lite i aprikos så den passar så bra till Linderholm, den är ju mörkt aprikos med ljusa blad.
Den här nedre den är svaaagt rosa. blir nog häftig mot de mörka bladen när den blir stor
På tal om blad, Jag gillar när det är olika färger på bladen bland mina växter.Då är det fint även utan blommor.
 


Här är det några pelargoner.
 
Blomman hör till den med grönvita blad.
Ni kommer säkert att få se dom i andra sammanhang senare när de blivit större.



Nu har jag en glad katt i mitt växthus.
Visst ser den mycket gladare ut i svart,när inte revorna syns. Nu skall den bara få ett vitt halsband när jag varit hemma och hämtat ett.
Den fick en annan blomma med.

Växthuset är bra att sitta i, fast det inte regnar som idag, jag njuter varje stund jag kan vara där.
Har massor av planer, få se om de går i lås,kanske inte i år.
Önskar er alla en fin torsdag
Kram Meta

8 kommentarer:

Marit sa...

Vi har fått regn i dag og det trengte vi også, og som du sier blir det så klar luft og rent etterpå.

Så flotte stiklingene dine har blitt, nydelige blomster har de.

Fin pus Meta, klem fra Marit.

Marit sa...

Vi har fått regn i dag og det trengte vi også, og som du sier blir det så klar luft og rent etterpå.

Så flotte stiklingene dine har blitt, nydelige blomster har de.

Fin pus Meta, klem fra Marit.

Anonym sa...

Här i Wales regnade det hela dagen igår, men idag tittar solen fram. Underbart!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kissen klär i svart, absolut. Och så mysigt det låter med växthus och regn som smattrar mot taket. Det regnar och åskar här också, men det får börja skärpa till sig så vi kan grilla imorgon.
Ha en skön helg
Stor kram/AM

lavendia sa...

Katten blev riktigt fin.
Javisst är det härligt att vara i växthuset när det regnar. Jag har ju ingen plats att sitta, men jag njuter ändå. Blir så glad för allt som tittar upp ovanför krukkanten. Även om det bara är ett litet strå.

Vilt og vakkert sa...

Heisann Meta.
Det høres helt underbart ut å bare synke ned i en god stol og slippe tankene fri.
Jeg har fått skjoldlus på vinen min i drivhuset, men sprøyter med grønnsåpe hver dag...
Er ikke kommet i ordning ennå.
Alle mine pelagoniar røk med i nattekulda da jeg satte dem for tidlig ut. Må til å samle nye stiklinger...

Se så vakkert det kan være med løvetann i enga:
http://livetilia.blogspot.no/2014/05/fine-maidager.html

Ha flotte pinsedager ;:OD)

Anonym sa...

Tänk vilken lycka med ett växthus! Det står högt, högt upp på min lista. :)
Ha en finfin helg!

Sabelhagens Olivlund sa...

Här vräker regnet ner, och vi myser inomhus.
Låter avkopplande med smatter på växthustaket.
Kram Maria