Bloggintresserade

torsdag 16 januari 2014

Lugnet har dragit in.

Hej mina fina vänner!

Här händer inte så mycket just nu. Julen kastas ut och lite skåprensning med det.
Sjukgymnast besök och lite promenader.
Snön är inte så fin, brun och smutsig. Det är plusgrader på dagen och minus på natten.


På mitt köksbord står en vacker vit Amaryllis och några avskurna hyacinter på en zinkbricka.Allt i blomväg efter julen.











Amaryllisen var så hög och klockorna hängde ner så det var svårt att se den. Det blev bättre så här tyckte jag.

I fönstret har jag några kvistar från kolonins plommonträd. och körsbärsträd. Att titta på dom lockar fram den där längtan till våren. Det är ju bara 4 mån. kvar.


En lite tur till kolonin idag för att se hur långt de kommit med Paviljong grunden.


Mina julrosor är översnöade.
 









Många små spår av tassar från de fyrbenta gästerna fanns det.






Det stora körsbärsträdet är nedsågat.




Nu är det bara att ställa dit bodarna när tillfälle finns.

Det känns verkligen bra.





Önskar er alla en fin och skön fredag, snart är det helg igen.
Kram Meta

3 kommentarer:

TittisTrädgård sa...

Så fint med vit amaryllis! Vad skönt att vintern varit så mild att ni kan förbereda för bodarna. Sen går det fort när allt kommer på plats. Ha det gott/ Kram Titti

Veronica sa...

Nu är det skönt att julen är över tycker jag! Men inte skönt med vinter.

Men Meta, börjar inte don vår förrän i mitten av maj?
Min börjar i mitten av mars fast jag vet att det alltid är vinter då ;)

Hursom, så kommer det gå fort som sjutton !

//Kram

Högagärde sa...

Hej !
Hoppas allt är bra med dig. Blev lite orolig för det tuffa som du skrev om. Kram Elisabeth