Bloggintresserade

torsdag 30 januari 2014

Lite av varje.

Hej mina vänner!

Ny dag och nya funderingar.
Här snöar det lite, skulle visst komma mer i natt så nu är nog vintern här ett tag igen Närmar sig en varmgrad till helgen.Det är en konstig vinter nu. Längtan till våren blir större när vintern är så knasig.
 





 Ett vaxat äpple är godis för fåglarna.   


Se så fint de äter ur innehållet. Undrar om de spar till kallare dagar ???
alla var nämligen inte uppätna.

 







 Min bukett med tulpaner och anemoner blir bara finare för varje dag.
 



Färgen gifter sig verkligen med varandra.
Var lite osäker vid inköpet. Tulpanerna blir mörkare när de går mot "förfall" och visst är tulpaner vackra även då.

 


En tur till Erikshjälpen slutade med ett inköp av två assietter av Bo Fajans/ Gäfle porslin.
Att de är lite mer arbetade och annorlunda i sin modell gjorde att jag föll för dom.


När jag kom hem ställde jag dit en glasskål som jag brukar ha till desserter.  



Det kommer att bli bra, nu gäller det att hitta några till. Två är i minsta laget, får nog ha två till.




Torsdagen blir en vilodag här hos mig efter lammbesöket.
Nu är det snart fredag igen. Härligt att veckorna går fort då är det snart vår.
Kram Meta

4 kommentarer:

TittisTrädgård sa...

Åh så vacker bukett! Underbara färger. Det är sånt man behöver nu, så att man orkar vänta på våren./ Kram Titti

AnitasVäxtkraft sa...

Du piggar upp dig på samma sätt som jag, blommor och loppis! /Anita

AnitasVäxtkraft sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lottisen sa...

Vacker bukett!Passar bra i väntan på våren!