Bloggintresserade

onsdag 29 januari 2014

Snö

Hej alla vänner!

Visst har vi också fått lite snö.½ cm kanske.
När jag väntade på mannen som glömt nyckel till bilen, då åkte kameran fram.













Snön är mer som kristaller,jag gillar mer de små "labbarna" som är som de snöstjärnorna man ser på bild i böcker.
 

Hade det inte varit vitt och som kristaller skulle det kunna vara mossa.







Vid parkeringen finns det en plantering med sjögräs av nåt slag.
Ser ut som det har börjat blomma med vita små pärlor.




Kanon fint tycker jag.

Ibland kan det vara bra att få stå en stund och vänta.

 
 Ha en bra dag.
Onsdags hälsning från Meta


10 kommentarer:

lavendia sa...

Speciellt det där gräset blev väldigt lyckat på bild. Jag såg också precis det du skrev att det var som droppar eller pärlor. Och så hade kameran laddat ur.

Solstrimmor sa...

Om man har tid att titta så ser man! Vackert! Här är ca 3 dm snö, lagom, nu behöver vi inte mer.

Ha en fin onsdag.
Kramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Jaa, det är som jag skrev på någon annan blogg, det bliver
vackra bilder som Orrefors kristaller.
Tänk att den firman slagit igen
och tagit ner skylten.
Detta fina, fina varumärke.
Snart har vi inget kvar i Sverige, det är ju inte klokt.

kram

Marit sa...

Så fine vinterbilder, snø er vakkert på tørre strå og kvister.

God vinterdag fra Marit.

Inger Marie sa...

Vakre snøbilder du bjuder på:)
Fin kveld til deg:)

Annika sa...

Att stanna upp en stund och ta in omgivningen, se det vackra och njuta är så viktigt! Och då hjälper kameran till tycker jag. Man letar omedvetet motiv och ser det sköna i det enkla! Du har hittat jättevackra motiv här med den frostiga snön!
Kram Annika

Cat sa...

Vackra bilder på gräset. Det var minsann inte mycket snö ni fått hos er, ändå är det inte så stort avstånd mellan oss.
Men snön är ju övergående, snart kommer våren med dunder och brak och då hinner vi inte med istället ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

Sååå fin din nedersta bild är. Men jag måste erkänna att jag känner ingen glädje över snön just nu!
Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, t.o.m. snö kan vara vackert om man tittar på det på rätt sätt! (Fast tyvärr gör jag sällan det, för jag gillar inte snön och kylan och blåsten och.....*fniss*)

A House With A View sa...

Vilka vackra bilder! Is är verkligen vackert men svårt att fota tycker jag. Du har fått till jättefina bilder!

Ang din fråga, de svarta askarna kommer från Ikea, finns i butik nu, kul att du gillar dem :)

Många kramar aka