Bloggintresserade

fredag 24 maj 2013

Sol frukost

Godmorgon mina vänner!

Att vakna till sol är jag inte van vid kan jag säga men i morse sken solen och det var sååå lätt att kliva upp.


Nu äter jag frukost på trappen (utan fårskinn)
Det är best att sitta i lä för vinden är lite kall.(11grader)





Nu kommer lite bilder på det jag ser från trappen


Jag har ju planterat ut mina pelargoner och div annat, blev lite ängslig att det skulle frysa i natt för de varnade för 1grad som skulle kännas som -1 i natt


Det här är nog enda landet där sorken inte har ätit upp tulpanlökarna. Det är andra omgången med tulpaner som kommer.
Ibland undrar jag om det finns tulpanlökar de inte gillar?


Här är andra sidan på trappen där är det doftpelargoner som gäller. Så härligt att stryka handen över dom när jag går förbi och känna doften.



Här kommer två bilder i motljus  så de är inte de bästa.

Det är från ingången till min koloni. Där är min månadsrabatt, snart dags för det.
Tänk hela Maj har gått snart, fattar inte vart det tar vägen













 Den sista bilden är en helhet av det jag ser från trappen rakt framför mig. In gången till mitt "matrum" och ingången till kolonin. Här ser ni hur det lutar, vi har lite jobb framför oss i sommar att få till lite avsatser, så jag kan odla och få hit mitt växthus.


Ha en härlig Fredag och hoppas vi alla kan grilla i kväll!!!
 Kram Meta

Inga kommentarer: