Bloggintresserade

söndag 26 maj 2013

Fira och lite jobb.

  Hej alla fina vänner!


På förmiddagen kom mannen hem med en tårta till mor.

 Efter fikat bestämde vi oss för att hämta en hel del virke som skall flyttas från min odlingslott.

När vi kom dit fick jag se hur stor min rabarber hade blivit och det var massor med blommor i den.


Vi var så fullt upptagna med att ta upp brädorna att det inte blev ett endaste kort, det hade varit kul att sett hur lasset såg ut det var en hel del på vagnen.

Vi kunde nämligen ta hela lådorna och testa där de skall vara i "matrummet"som ju skall få några lådor till. 
Så kallt som det är nu och segt så kan jag nog så lite frön där än.                                              



 
Innan vi åkte kikade jag på något som jag inte mins att jag hade planterat. Den här tulpanen den är ju bara så häftig tycker jag.






Det var min morsdag det, ikväll äter vi upp resten av tårtan.
Är det fest så är det.
Ha en fin vecka som kommer.
Kram Meta

Inga kommentarer: