Bloggintresserade

torsdag 23 maj 2013

Pelargontest.



Hej alla vänner som kikar in till mig!



Idag regnar det igen.  Medans jag funderar på vad jag ska göra får ni se en liten  del av min veranda. Fågelholken är ingen vanlig holk, den är till flaska och glas( Mannens)



 


Det här lilla fågelboet hittade jag i en tuja som vi har tagit bort. När vi sågade ner den så trillade det ut på marken. Jag tog reda på det för att ha som prydnad.Vilket jobb de har att bygga bo.


Här är en pelargon som jag skall försöka få att växa i en hjärtställning. För något år sedan såg jag det i  ett reportage om pelargoner.
Har letat efter någon sort som skulle passa till det och jag tror att det kommer att gå bra. hoppas nu att den växer ihop till hösten.


Det får nog bli en slappardag idag tills solen kommer.

Ha det bra 
Kram Meta

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån där fågelholk träffade vi på under en tipspromenad en gång, mycket populärt! Jag tar alltid hand om nerrasade fågelbon också, så fina och välbyggda. Hoppas slippa regn här, ska klippa gräs.
Ha en toppendag
Kramar
AnnaMaria

Lotta sa...

Blir spännande att se hur det går med pelargonen, ser ju jättefint ut!
ha en go´ dag!
Kram Lotta

samson sa...

Kul idé med ett pelargonhjärtavist är fåglarna duktiga byggarer
ha det så bra
maggan

Änglarum sa...

Hej! så skoj att exprimentera :)) ser så mysigt ut hos dig!ha en fin dag trots att vi har regn i dag med..kram kram Jessica

hagagården sa...

Härliga bilder!!!
Kramar och ha en fin kväll
Ninni

Chokladvillan 1910 sa...

Ja, nu regnar det & äntligen får man lite tid till att blogga. ;) Pelargon i en hjärtställning låter hur coolt som helst ! Like ;)
Må så gott & njuuuut !
Kram Anki