Bloggintresserade

tisdag 28 maj 2013

Rapport från kolonin.



Hej alla fina vänner!



De här små Azaleorna, har 3 st. köpte jag i Gävle för några år sedan.
De stod på ett bord och kostade 10 kr styck.trodde nog egentligen inte att de skulle klara vintern här.
De har inte blommat förrän nu i år.

Men jag trodde nästan att de hade dött, för de var bruna och bladen hade blivit brända och torkat i vårsolen, så är det när det är en koloni och jag inte alltid är här.
Men nu ser jag att på alla grenarna kommer det nya gröna skott. Det är best att sköta om den till nästa år.

Hej Maggan Nu är klematisen planterad. Den ser ut att trivas där den står.( tackar inte) Men det var snällt av dig ett dela med dig till mig!!

 Eftersom jag har fått hit lådorna från min odlingslott så kanske det kan planteras i dom efter helgen.

På blomsterlandet fanns det kvar plantor med purjolök och vanlig lök så jag tog några lådor och har planterat dom i större krukor utifall det inte blir klart 


Vid min antré ser det ut så här just nu.
En ros,Tagetis Linnéa och en kruka med Daggsalvia och lite blå  Hänglobelia.


När jag stod och fotade kände jag en så härlig doft. Det tog en stund innan jag kunde lokalisera den, det var den röda tulpanen, önskade jag kunde sända doften till er.


'De här Panséerna är fortfarande så fina i grytan på andra sidan öppningen, de kommer nog att vara fina länge iår eftersom det inte är så varmt.



Det är så härligt  för att syrenerna börjar att slå ut. Det gör mig glad för jag älskar dessa blommor i alla de färger.
Det här är en gräddvit med rosa knoppar. Snart så slår alla blommorna ut.
Är det inte härligt??.




Det här var en liten rapport från mig och min koloni idag
Önskar er alla en härlig onsdag, det skall visst bli varmt!
Kram Meta

3 kommentarer:

Felix sa...

Det är mycket att göra så här års! Och mitt i alltihop var vi på bröllop i lördags och Mors Dags-firande och konsert i söndags...

Tyvärr har det regnat mycket medan allt blommar som finast, men i kväll blev det en stund i trädgården i solsken. Vilken härlig färg på din syren! Och de mörka tulpanerna i tidigare inlägg var också snygga!

Ser även att boken kom fram som den skulle! ;-) Hoppas att du får glädje och nytta av den!

Trädgårdshälsningar
Elisabet

Tittis Trädgård sa...

Oj, vad det är härligt nu när Syrenerna blommar! Härligt med din Tulpan som luktar gott. Det finns ju så mycket att njuta av nu så här års!/ Kram Titti

Anki sa...

Visst är det härligt med alla dofter... och spännande att lokalisera vilken blomma de kommer ifrån.
Härligt hos dig på kolonin just nu :)
Ha det gott!
Kram